Doznaje se to od direktorice UHPA-e Maje Stanić koja napominje da bi po njihovim analizama za Božić i Novu godinu na obali moglo biti najviše gostiju u Istri, Opatiji, Dubrovniku, Hvaru i na Braču.
Uz ta odredišta više gostiju nego lani mogu očekivati i druga mjesta na obali i u unutrašnjosti zemlje, jer ih dosta organizira dočeke Nove godine na otvorenom koji su zadnjih nekoliko godina sve popularniji. Za hotelske kapacitete koji će biti otvoreni kaže da je većina već rasprodana, posebno stranim gostima.
Od velikih europskih gradova Stanić kao ovogodišnji hit među domaćim putnicima ističe Barcelonu, Lisabon i Madrid, a kod dalekih putovanja Bali i Dubai.
Stanić napominje i da je dosta novogodišnjih putovanja povezano sa skijanjem, za što agencije ove godine bilježe u prosjeku do 15 posto bolju prodaju nego lani. Po procjenama UHPA-e na skijanje ili neki drugi oblik zimskog odmora ove bi sezone moglo putovati sličan broj hrvatskih građana kao i lani, njih oko 150 tisuća, od kojih će 45 do 50 posto ići preko agencija.
U agenciji Atlas Airtours, po riječima managera Mislava Veselice, u odnosu na lani bilježe 15 posto bolju prodaju i božićno-novogodišnjih i skijaških programa. Za Božić i Novu godinu među hrvatskih odredištima najviše će putnika odvesti u Istru (Medulin i Umag), dok su među inozemnim putovanjima najtraženiji Egipat, Tunis, Prag, Graz, Strasbourg, Salzburg/Muenchen i austrijska jezera.
Uz dobru prodaju ski programa u Austriji, Italiji i Francuskoj ove godine bilježe i povećano zanimanja za zimskim odmorom u Sloveniji (Rogla, Kranjska Gora, Bled).
Slična je situacija i u zagrebačkom Kompasu, koji, kako kaže direktor Ivan Pukšar, za predstojeću zimsku sezonu, po svim programima, bilježi porast prodaje do 20 posto. U odnosu na lani nude oko 20 posto više hotela i apartmana u sedam europskih zemalja i u Hrvatskoj.
U Generalturistu, po riječima glasnogovornice Maje Weber, bilježe 10 posto bolju prodaju blagdanskih putovanja, među kojima su najtraženija jadranska odredišta, Slovenija, ali i Pariz, Beč, Budimpešta, Prag, Toskana, Nizozemska te Dubai. Prodaja skijanja im je, kaže, u odnosu na lani povećana za oko 15 posto, a uz Italiju, Austriju i Sloveniju posebno dobro zanimanje, do 50 posto veće nego lani, bilježe za Jahorinu.
(Hina) xtam yds