Tim se poslovnim planom ove godine planira i povećanje ukupnih rashoda za 5,7 posto, na 3,76 milijardi kuna, dok bi ukupna razina investicija trebala iznositi 2,22 milijarde kuna.
Među planiranim investicijskim projektima Mlinarić je izdvojio završetak rekonstrukcije 320 teretnih vagona u Đuri Đakoviću te 10 vagona za spavanje u TŽV-u Gredelj, kao i završetak kupnje nagibnih vlakova (rezervnih dijelova i opreme za catering).
Prihodi HŽ-a od prijevozne djelatnosti ove bi godine trebali porasti za 6 posto, na 901,9 milijuna kuna, a planiran je i rast gotovo svih fizičkih pokazatelja poslovanja - obujma prijevoza za 4,6 posto, broja putničkih kilometara za 6,9 posto, prijevoza robe (u tonama) za 2 posto, kao i radne produktivnosti za 10,2 posto.
Na sjednici NO-a, kazao je Mlinarić, bilo je riječi i o programu konsolidacije i privatizacije HŽ-ovih ovisnih društava, kojih ima ukupno 16 sa 7.000 zaposlenih. Mlinarić je kazao kako se za dio tih društava planira potpuna privatizacija, dok bi se za ovisna društva koja su od strateškog značaja za HŽ trebao naći sporiji model privatizacije.
Također, Uprava je NO-u predstavila i 7 programa opće i financijske konsolidacije HŽ-a, a jedan od tih programa odnosi se na problem nerentabilnih pruga. Prema Mlinarićevim riječima, želja HŽ-a je da se uz podršku Vlade i lokalnih vlasti pronađe način da se iskoristi svaki kilometar postojećih pruga, a ukoliko i dođe do zatvaranja, za odluku o tome nadležan je Sabor.
Predsjednik Uprave HŽ-a najavio i kako bi uskoro trebao biti dovršen srednjoročni poslovni plan od 2005. do 2009. godine, koji će morati uzeti u obzir novo okruženje u kojem će ta tvrtka poslovati nakon stupanja na snagu Zakona o HŽ-u, zatim mogućnosti korištenja predpristupnih fondova Europske unije, kao i poslovanje HŽ-a u potpunosti kroz državni proračun.
Među ostalim, tim bi planom trebao biti predviđen i način smanjenja broja zaposlenih u HŽ-u, odnosno zbrinjavanja viška. Kroz poticajne mjere koje financira Svjetska banka, prema riječima zamjenika predsjednika Uprave Ivice Klarića Kukuza, broj zaposlenih trebao bi biti smanjen za 350 do 400, a broj radnika bio bi smanjen i privatizacijom dijela ovisnih društava.
Kao pripremu za ostvarivanje nekih ciljeva iz spomenutih poslovnih planova Mlinarić je predstavio i novi organizacijski ustroj Uprave HŽ-a, koja je smanjena za dva člana, a uvedeno je i novo poslovno područje - koordinacije ovisnih društava.
Tako novu Upravu sada uz predsjednika i zamjenika predsjednika čine i direktori poslovnih područja HŽ-prijevoza Ivica Jurić, HŽ Infrastrukture Zoran Tomšić, Vuče vlakova i željezničkih vozila Mladen Nikšić te koordinacije ovisnih društava Marko Milić.