Ugovorom između HŽ-a i Instituta iz Graza, vrijednim 441 tisuću eura, predviđeno je da taj Institut za HŽ izradi studiju za modernizaciju HŽ-ova mjernoga vozila, model strategije održavanja kolosijeka i skretnica, studiju za izbor optimalnoga modela ekspertnoga sustava za podršku pri donošenju odluka o održavanju gornjega pružnoga ustroja na HŽ-ovoj mreži te da osigura znanstveno praćenje osposobljavanja mjernog vagona.
Četirima ugovorima između HŽ-a i MAV-a, ukupno vrijednima 1,2 milijuna eura, HŽ će dobiti uslugu ultrazvučnoga ispitivanja tračnica ugrađenih u prugu, opremu za dijagnostiku gornjega pružnoga ustroja te softver ekspertnoga dijagnostičkoga sustava gornjega pružnoga ustroja.
Svih pet ugovora trebalo bi biti ostvareno u sljedeće tri godine.
Ostvarenjem dogovorenih studija, te isporukom opreme i softvera, HŽ će dobiti stručno i znanstveno verificirani dijagnostički sustav koji će na temelju različitih mjerenja, ispitivanja i pregleda kolosijeka i skretnica odrediti uporabnu razinu pojedinih dijelova željezničke mreže.
Time će se dobiti točni podatci o tome kojim brzinama i uz koja opterećenja se može voziti na pojedinim dijelovima pruge, a HŽ će imati dokazane podatke o stanju i sposobnosti HŽ-ove željezničke mreže, što je važno za uključivanje u europsku željezničku infrastrukturu. Do sada se analiza ispitivanja provodila "ručno". Različita ispitivanja su se po različitim kriterijima morala uspoređivati i analizirati te je put do pravih podataka bio dug i spor, a nije se mogla isključiti subjektivna okolnost.
Rezultatima dobivenim novim načinom dijagnostike i analize pojednostavljuje se i ubrzava obrada podataka, povećava se mogućnost predviđanja, što olakšava planiranje i praćenje održavanja, kažu u HŽ-u.
(Hina) xnz yds