FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Kalmeta: radovi na hrvatskom dijelu koridora Vc počinju 22. rujna

ZAGREB, 20. rujna 2005. (Hina) - Hrvatska će 22. rujna započeti radovena sjevernom kraku prometnog koridora Vc na dijelu od Sredanaca doOsijeka u trokutu omeđenom mjestima Andrijevci, Čajkovci i Perkovci,dok će se u listopadu početi graditi most kopno-Pelješac, najavio jedanas ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta nakonsastanka održanog u Zagrebu sa svojim bosanskohercegovačkim kolegomBrankom Dokićem.
ZAGREB, 20. rujna 2005. (Hina) - Hrvatska će 22. rujna započeti radove na sjevernom kraku prometnog koridora Vc na dijelu od Sredanaca do Osijeka u trokutu omeđenom mjestima Andrijevci, Čajkovci i Perkovci, dok će se u listopadu početi graditi most kopno-Pelješac, najavio je danas ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta nakon sastanka održanog u Zagrebu sa svojim bosanskohercegovačkim kolegom Brankom Dokićem.

Kalmeta i ministar komunikacija i transporta BiH Dokić na današnjem su sastanku razgovarali, između ostaloga, o aktivnostima na Vc koridoru, koji se proteže od Budimpešte, preko Osijeka, Sarajeva i Mostara do Ploča, izgradnji mosta kopno-Pelješac, pitanjima plovidbe Savom, te o osnivanju Mješovite komisije za usaglašavanje transportnih veza između Hrvatske i BiH. Dokument o osnivanju te komisije idući bi tjedan treba biti upućen na Vladu, najavio je Kalmeta.

Ministri su izrazili zadovoljstvo uspješnom suradnjom na području prometa, a Kalmeta je najavio i skori sastanak na temu telekomunikacija.

Hrvatska je u visokoj fazi pripreme za gradnju mosta kopno-Pelješac, čija će gradnja početi u listopadu, kazao je Kalmeta. Dodao je da je Hrvatska dužna, prema međunarodnom pravu, osigurati BiH neškodljiv prolaz na more kod Neuma. Stoga su Dokiću prezentirali studiju na koji je način to riješeno.

Kalmeta je kazao da je studijom određeno da razmak između dva stupa na srednjem dijelu luka mosta kopno-Pelješac bude 170 metara, dok će ta dva stupa biti visine 35 metara. Hrvatska je stanovišta da su te dimenzije dovoljne za potrebe dolaska brodova u neumski zaljev.

BiH će osnovati ekspertnu skupinu koja će procijeniti tu studiju, rekao je Dokić, dodajući da BiH danas nije ništa konkretno definirala o stvaranju obveza o tom pitanju. Upit da je u javnosti u BiH negativno dočekana najava gradnje tog mosta, Dokić nije želio komentirati dodajući da se iz neinformiranosti stvaraju uvjeti za burna reagiranja.

Glede aktivnosti na dijele koridora Vc, koji prolazi kroz BiH, Dokić je napomenuo da se radi na izvedbi studijsko-prometne dokumentacije, te da Institut građevinarstva Hrvatske u sklopu jednog od tri konzorcija koji su uključeni u to, radi najveći dio tog projekta.

Do kraja listopada bit će završena studija izvodljivosti i prometna studija s kojima će izaći pred financijske organizacija radi pronalaženja sredstava za gradnju, najavio je Dokić, dodajući da su najsnažnije svjetske banke zainteresirane za finaciranje gradnje.

U pogledu pitanja plovnosti Save, Dokić je kazao da je danas pokrenuta inicijativa da se u drugoj polovici studenog u Brčkom održi ministarski sastanak Slovenije, Hrvatske, BiH i Srbije i Crne Gore na kojem bi te države potpisale dokument o uređenju plovnosti Savom, na temelju kojeg bi tražili sredstva za ostvarenje tog projekta od financijskih institucija, prvenstveno Pakta za stabilnost.

Dokić je kazao kako je potrebno 15 milijuna eura da se plovnost Savom dovede na razinu 1990. godine.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙