Sajmove je otvorio državni tajnik Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva Dragan Kovačević, koji je tom prilikom istaknuo da je glavni cilj ovog sajma predstavljanje najnovijih trendova u domaćoj proizvodnji hrane i turizmu.
Naglasio je kako globalni trendovi utječu na porast potražnje za eko proizvodima kao i autohtonim proizvodima. Dodao je kako hrvatska poljoprivreda u tom smislu ima velike potencijale, a da bi joj u promociji ponude trebao pomoći i turizam.
Tako primjerice proizvodi poput slavonskog kulena, paškog sira ili dalmatinskog pršuta imaju šansu postati izvozni brand, no preduvjet za to je dostatna proizvodnja koja zadovoljava visoke svjetske standarde kvalitete, zaključio je Kovačević.
Dani gastronomije i turizma, koji se održavaju na izložbenoj površini od 18 tisuća četvornih metara, obuhvaćaju 1. međunarodni sajam gastronomije, hotelsko - ugostiteljske opreme i cateringa - Gastroteh, 11. međunarodni sajam vina i opreme Vinovitu, 17. međunarodni sajam turizma - Turizam, 10. međunarodni sajam hortikulture - Vrt i dom, te 2. međunarodni sajam lova i ribolova - Loring.
U sklopu sajmova održava se bogat prateći i stručni program, pa će se tako u sklopu Vinovite održati i tradicionalno ocjenjivanje vina za koje je ove godine prijavljeno 228 uzoraka vina iz devet zemalja.