Prezentacija je održana u okviru Foruma nazvanog "Autoplin - izazovi razvoja", kojega organiziraju Udruga za ukapljeni naftni plin i Hrvatski autoklub.
Autobusi na ukapljeni naftni plin koriste već 35 godina u javnom gradskom prijevozu Beča, a da nikada nije bilo incidenata, rečeno je između ostaloga na prezentaciji.
U usporedbi s vozilima na prirodni plin čiju isplativost trenutno ispituju neki gradovi u Hrvatskoj, vozila na ukapljeni plin su ekonomičnija, odnosno s istim spremnikom može se prijeći više kilometara, kazao je Zlatan Vavro, predsjednik Udruge za ukapljeni naftni plin.
Osim toga, dodao je, ukapljeni naftni plin je dostupniji, jer može biti distribuiran i bez mreže cjevovoda, što znači da se može koristiti i na otocima.
U usporedbi s euro-dizelom, gorivom kakvo se sada koristi u autobusima javnog prijevoza u Hrvatskoj, ukapljeni naftni plin po cijeni je isti, ali je održavanje jeftinije od 32 do 35 posto, rekao je.
Primjena autobusa na ukapljeni naftni plin pitanje je stava prema očuvanju okoliša, a uz to tehnologija se ne može koristiti sporadično već je potrebno izgraditi centre za servisiranje i dobavljanje plina, rečeno je na prezentaciji u Solarisu.
Autobus na ukapljeni naftni plin, kakav je danas predstavljen u Šibeniku, košta oko 250.000 eura bez PDV-a.
Na pitanje novinara o tome koliko se koristi ukapljeni naftni plin u Hrvatskoj Vavro je rekao da se prema potrošnji procjenjuje kako ima oko 30.000 automobila na plin.