Lokacija za izgradnju terminala LNG-a još nije određena, a radi izbora najpovoljnije lokacije Vlada je nedavno osnovala posebnu radnu skupinu.
Izgradnja prihvatnog terminala za LNG, uz prethodnu izradu studije utjecaja na okoliš, rečeno je na skupu, nameće se kao jedno od mogućih rješenja za hrvatski energetski sektor, što bi Hrvatsku odredilo kao važno plinsko raskrižje za središnju Europu, potaklo zapošljavanje, razvoj gospodarstva i energetske infrastrukture.
LNG je pothlađeni prirodni plin, na -162 celzijeva stupnja pri atmosferskom tlaku. Procesom ukapljivanja ostvaruje se promjena njegova volumena, što omogućava ekonomični transport brodovima.
Mladen Šourek iz Ina Naftaplina kazao je da proces ukapljivanja prirodnog plina, transporta, skladištenja i ponovnog uplinjavanja nije nova tehnologija te da u svijetu ima 28 terminala za ukapljivanje, 50 terminala za uplinjivanje i 180 brodova za prijevoz LNG-a.
Istaknuo je da moguće opasnosti proizlaze iz svojstava prirodnog plina - zapaljivosti, eksplozivnosti i pothlađenosti, ali da se vjerojatnost incidenata povezanih s tim opasnostima, ako se radi u skladu sa zakonima i procedurama, svodi na najnižu moguću razinu.
Napomenuo je da je kod takvih projekata važno oprezno odlučivati o rizicima i njihovu svođenju na prihvatljivu razinu.
U nastavku skupa predstavnici Dine - Petrokemije govorili su o projektu LNG terminala u Omišlju koji bi bio smješten u sklopu industrijskog kompleksa Dine Petrokemije. Dina bi koristila zemni plin kao gorivo, a izgradnja terminala bi bila osnova za daljni razvoj petrokemijske industrije na toj lokaciji jer bi se zemni plin mogao koristiti i kao sirovinska osnova za proizvodnju etilena.
Predstavnici Geološko-naftnog fakulteta u Zagrebu smatraju da bi hrvatski energetski sektor uvozom LNG-a ostvario prednosti. Istaknuli su da bi završetak plinofikacije i priključenje velikog broja potrošača na mrežu mogao uzrokovati veće potrebe za plinom. Ograničene količine uvoznog plina iz Rusije i pad proizvodnje domaćih izvora mogli bi potaknuti razmatranja novih dobavnih pravaca.