FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

US-CSM-4.V.- BUSH- STRATEGIJA

HR-supersila US-CSM-4.V.- BUSH- STRATEGIJA SJEDINJENE DRŽAVETHE CHRISTIAN SCIENCE MONITOR4. V. 2001.Ocjena Bushove strateške vizije"Predsjednik Bush ponudio je novu stratešku viziju za SAD: postaviti nacionalnu obranu od projektila što je moguće ranije i jednostrano smanjiti naš nuklearni arsenal na najnižu razinu prihvatljivu za našu sigurnost.Pretpostavljajući da bi tehnološke zapreke mogle biti prevladane, glavna točka predsjednikove vizije je ta da bi se Sjedinjene Države trebale braniti od balističkih projektila odmetničkih država naoružanih nuklearnim, kemijskim, ili biološkim oružjem, te tako trebale izbjeći da budu ucjenjivane ili podložne iznudama u krizama. U dobu stalnog širenja nuklearnog oružja to je primamljiva perspektiva.No predsjednik je uglavnom bio tih glede dva među najvažnijim pitanjima koja moramo postaviti prije no što odlučimo hoćemo li ići za nacionalnom proturaketnom obranom, odnosno NMD-om: kakvi su rizici? I, na kraju, jesu li prednosti NMD-a, veće od rizika?Porota još nije donijela odluku glede oba ta pitanja. Za pretvaranje predsjednikove vizije u stvarnost potrebno je mnogo
SJEDINJENE DRŽAVE THE CHRISTIAN SCIENCE MONITOR 4. V. 2001. Ocjena Bushove strateške vizije "Predsjednik Bush ponudio je novu stratešku viziju za SAD: postaviti nacionalnu obranu od projektila što je moguće ranije i jednostrano smanjiti naš nuklearni arsenal na najnižu razinu prihvatljivu za našu sigurnost. Pretpostavljajući da bi tehnološke zapreke mogle biti prevladane, glavna točka predsjednikove vizije je ta da bi se Sjedinjene Države trebale braniti od balističkih projektila odmetničkih država naoružanih nuklearnim, kemijskim, ili biološkim oružjem, te tako trebale izbjeći da budu ucjenjivane ili podložne iznudama u krizama. U dobu stalnog širenja nuklearnog oružja to je primamljiva perspektiva. No predsjednik je uglavnom bio tih glede dva među najvažnijim pitanjima koja moramo postaviti prije no što odlučimo hoćemo li ići za nacionalnom proturaketnom obranom, odnosno NMD-om: kakvi su rizici? I, na kraju, jesu li prednosti NMD-a, veće od rizika? Porota još nije donijela odluku glede oba ta pitanja. Za pretvaranje predsjednikove vizije u stvarnost potrebno je mnogo godina, a da i ne spominjemo desetke, ako ne i stotine, milijardi dolara. No ako predsjednik želi osigurati da prednosti postavljanja NMD-a na kraju pretegnu nad rizicima, on će trebati poduzeti odlučne akcije na slijedećim područjima: Učiniti Rusiju dijelom rješenja. Ako je predsjednik ozbiljan glede izgradnje novog odnosa 'temeljenog na zajedničkim odgovornostima i zajedničkim interesima', on mora naći načine da Rusiji da udio u sustavu obrane od raketa u Europi. To znači uključivanje Rusije u projekte suradnje za razvoj i razmještanje proturaketne obrane koja bi pokrivala Rusiju. (...) Alternativa je isključivanje Rusije iz nekog takvog sustava, i time, zajamčena obnova ruskog neprijateljstva spram Sjedinjenih Država i njezinih saveznika. Uključiti NATO saveznike kao pune partnere. Transatlantski savez ostaje temeljni kamen sigurnosti SAD-a. SAD ne mogu dopustiti da spor oko NMD-a oslabi NATO. Predsjednik Bush mora naše saveznike uvjeriti u četiri stvari: prvo, da postavljanje obrane neće gurnuti Washington i Moskvu u neprijateljskiji odnos; drugo, da NMD neće prekinuti povezanost američke i europske sigurnosti; treće, da Europljani, isto tako moraju brinuti radi raketne prijetnje od odmetničkih država; i četvrto, da oni trebaju uložiti dio svojih ograničenih obrambenih proračunskih sredstava u zajedničke istraživačke i razvojne programe. Ublažiti učinak kineske reakcije. Peking će gotovo sigurno na bilo kakva nacionalni proturaketni sustav SAD-a gledati kao na potkopavanje učinkovitosti njihovih strateških sredstava odvraćanja i vjerojatno će kao odgovor pojačati svoj nuklearni arsenal. To bi moglo pokrenuti nuklearna razmještanja u Indiji, što može slične akcije pokrenuti u Pakistanu. Administracija mora učiniti sve što je njenoj moći da umiri Kinu, smanji napetosti u južnoj Aziji, pojača mjere izgradnje povjerenja, i smanji mogućnost utrke u nuklearnom naoružanju na potkontinentu. Tražiti druge načine rješavanja širenja nuklearnog naoružanja. Ako izgradimo učinkovitu proturaketnu obranu, budući protivnici naći će druge načine za korištenje oružja za masovno uništavanje protiv nas, bilo putem drugih načina prijenosa (zrakoplovi, brodovi, kamioni-bombe) ili putem terorizma. Ne možemo dopustiti ulaganje u proturaketnu obranu na teret drugih oblika obrane. NMD mora biti dio šireg programa koji uključuje mjere prevencije i, ako je potrebno, suprotstavljanja širenju nuklearnog oružja. To je preveliki zahtjev. No predsjednik nema izbora nego da utroši značajan napor i politički kapital na tim područjima ako želi osigurati da prednosti njegove odluke u vezi NMD-a pretegnu nad troškovima. Ako ne može riješiti rizike, odgovor bi mogao biti gori no što je problem kojega se htjelo riješiti.", piše Michele A. Flournoy, viši savjetnik Centra za strateške i međunarodne studije.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙