FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Udruživanjem malih i srednjih poduzeća do većeg izvoza

ZAGREB, 23. studenog 2004. (Hina) - Mala i srednja poduzeća postaju svevažniji segment europskog, pa i hrvatskog gospodarstva u sklopupribližavanja standardima Europske unije, a jedan od načina zapoboljšanje produktivnosti, konkurentnosti i izvoznih rezultata takvihpoduzeća je njihovo udruživanje i zajednički nastup na inozemnimtržištima.
ZAGREB, 23. studenog 2004. (Hina) - Mala i srednja poduzeća postaju sve važniji segment europskog, pa i hrvatskog gospodarstva u sklopu približavanja standardima Europske unije, a jedan od načina za poboljšanje produktivnosti, konkurentnosti i izvoznih rezultata takvih poduzeća je njihovo udruživanje i zajednički nastup na inozemnim tržištima.

Istaknuto je to, među ostalim, danas u Zagrebu na seminaru "Talijanski model udruživanja malih i srednjih poduzetnika radi jačanja strategije izvoza", kojeg je u sklopu svojih promotivnih aktivnosti za hrvatske poduzetnike organizirao Talijanski institut za vanjsku trgovinu u suradnji s Talijanskim udruženjem izvoznih konzorcija-Federexport i Hrvatskom udrugom poslodavaca (HUP).

Na seminaru koji je okupio 100-ak predstavnika hrvatskih gospodarskih institucija i tvrtki stručni tajnik Federexporta Lorenzo Papi naglasio je da model udruživanja malih i srednjih tvrtki u konzorcije značajno pridonosi jačanju talijanskog gospodarstva, a posebno njegovih izvoznih rezultata.

Taj se model u Italiji uspješno provodi više od 30 godina, a doveo je do toga da danas 350 takvih konzorcija, u koje je prosječno udruženo oko 35 manjih tvrtki, u ukupnom talijanskom izvozu sudjeluje sa oko 10 posto. Od ukupnog broja tih konzorcija u Italiji 140 ih je u udruzi Federexport. U tih 140 konzorcija, po riječima Papia, učlanjeno je više od pet tisuća malih i srednjih poduzeća, čiji ukupni godišnji izvoz iznosi oko 16 milijardi eura ili 6,3 posto ukupnog talijanskog izvoza.

Osnovna zadaća konzorcija, koji funkcioniraju na temelju članarina, je pomaganje poduzetnicima u plasmanu njihovih proizvoda, kako na sajmovima tako i u direktnoj prodaji. Pružaju i razne vrste usluga tvrtkama-članicama, od savjetodavnih, prevodilačkih i istraživanja tržišta do stvaranja web stranica, zaštitnog znaka, kataloga, otvaranje ureda u inozemstvu i drugo.

Papi ističe i da je za kvalitetno funkcioniranje takvih konzorcija jako važna zakonska regulativa, kao i podrška izvršne vlasti - Vlade i lokalnih uprava, što kaže, u Italiji postoji.

(Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙