Država u ovom trenutku ne može osigurati veća ulaganja u zagrebačku zračnu luku, a držimo i da je najvećoj hrvatskoj zračnoj luci potreban strateški partner koji bi pomogao oko investiranja, kazao je Bilas.
O privatizaciji se razmišlja kao najbližoj i najpogodnijoj opciji s obzirom na investicije u novi terminal zračne luke, jedan od modela mogla bi biti dokapitalizacija, pri čemu bi država svakako zadržala udio u vlasništvu zagrebačke zračne luke, pojasnio je Bilas.
Drugačiji je slučaj sa dubrovačkom zračnom lukom, za koju Bilas drži kako se neće trebati privatizirati jer može sama podnijeti investicijski ciklus.
U tijeku su, kaže Bilas, i pregovori sa Ujedinjenim Arapskim Emiratima o otvaranju redovite direktne linije Zagreb-Dubai na kojoj bi naizmjence letjeli Croatia Airlines i Emirate Airlines. Za otvaranje te linije treba biti potpisan međunarodni sporazum za koji Bilas očekuje da će biti i realiziran u idućih nekoliko mjeseci.
Bilas je na susretu s novinarima govorio i o najnovijim podacima upravo provedenog nadzora hrvatskih zračnih propisa i luka koje je provela krovna zrakoplovna ustanova Međunarodna organizacija civilnog zrakoplovstva (ICAO).
Predstavnici ICAO-a, u cilju utvrđivanja stanja zaštite zračnog prometa, boravili su u Hrvatskoj od 13. do 22. rujna i obavili procjenu sustava zaštite u Upravi zračnog prometa i u Zračnoj luci Zagreb. Rezultati procjene pokazali su da je provedba zaštitnih mjera u zračnom prometu Hrvatske po svim elementima usklađena s ICAO standardima i Vladinim Nacionalnim programom zaštite zračnog prometa, kazao je Bilas. Dodao je da je bilo i nekoliko manjih primjedbi, vezanih prije svega na administrativne odredbe u kojima nisu izričito navedene neke mjere, ali da primjedbi nije bilo na operativne i tehničke mjere zaštite.
Ocjenjujući da su zaštitne mjere u hrvatskim zračnim lukama vrlo dobre, najavio je da će za 60 dana četiri inspektora ICAO-a dati konačan izvještaj o nadzoru. Podsjetio je da nadzor ICAO-a Hrvatska prihvatila dobrovoljno, sama se javivši te da Hrvatska također ima četiri inspektora koji obavljaju nadzor u drugim zemljama.
Na novinarski je upit odgovorio da je u ovoj godini u Hrvatskoj bilo 10 anonimnih prijetećih dojava zračnim lukama i zračnim prijevoznicama, kazao je.
Ovrćući se na zrakoplovni putnički promet, Bilas je ocijenio da je u tom segmentu ova godina bila najbolja od osnutka hrvatske države, pa se očekuje ukupno 3,5 milijuna putnika u zračnim lukama. Lani ih je bilo oko tri milijuna. Dubrovačka zračna luka do kraja ove godine planira 900 tisuća putnika, a, primjerice 2002. imala je pola milijuna putnika. Bilas je izdvojio i podatak o porastu broja letova i preleta od 17 posto u prvih osam mjeseci.