Razgovore je organiziralo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ) u suradnji s Rektorskim zborom hrvatskih visokih učilišta.
Jedno od najvažnijih pitanja u Bolonjskome procesu jest usklađivanje sustava jasno razumljivih i usporedivih stupnjeva znanja, odnosno u podjeli na dodiplomski, diplomski i doktorski studij koji se najčešće očituje kao sustav 3 + 2 + 3, tj. trogodišnji dodiplomski, dvogodišnji diplomski i trogodišnji doktorski studij.
Rektor splitskoga Sveučilišta i predsjednik Rektorskoga zbora Ivan Pavić smatra da je to pitanje u Hrvatskoj i najvažnije kad je riječ o Bolonjskome procesu.
Pavić je istaknuo da broj i trajanje obrazovnoga ciklusa treba ujednačiti na državnoj razini, jasno utvrditi odnos sveučilišnih i stručnih studija te osigurati i trošiti novac za bitne promjene u obrazovnome sustavu, a ne za rad povjerenstava. Ipak, dodao je, za sada nema naznaka hoće li taj novac i biti osiguran.
Državni tajnik za visoko obrazovanje Juraj Božičević odgovorio je da se o novcu i ne može egzaktno razgovarati dok ne završi niz danas započetih razgovora koji će pokazati kakvo je stanje na visokim učilištima.
Zamolio sam Rektorski zbor da imenuje skupinu koja će pratiti promjene i provedbu izmjena i dopuna Zakona o znanstvenoj djelatnosti i visokom obrazovanju na visokim učilištima, dodao je.
Na najvećem sveučilištu - zagrebačkom na promjenama u sustavu obrazovanja radi se još od 1990., izjavila je rektorica Helena Jasna Mencer koja je tu tvrdnju potkrijepila stručnim publikacijama i analizama nastalima od tada do danas. Ali, kako je dodala, ogorčena je što se akademska zajednica i Ministarstvo u zadnjih deset godina nisu pobrinuli da se osigura proračunski novac za reforme. U proračunu treba izdvojiti više novca za razvoj sveučilišta, ustvrdila je.
Sljedeći se razgovor odnosi na napredak prilagodbe programa i planova društvenih studija.