To je manje nego lanjskog ljeta kada je aranžmane koristilo nešto više od 170 tisuća domaćih turista, ali zato u UHPA-i očekuju da će za 15 do 20 posto porasti broj hrvatskih turista koji će putovati u inozemstvo.
Iz UHPA-e procjenjuju da će agencije ovoga ljeta, u razdoblju od 15. lipnja do 15. rujna, najveći pad prometa, od 18 do 35 posto, zabilježiti u prodaji aranžmana za Jadran u skupini odraslih gostiju, kojih očekuju 80 do 100 tisuća. Na razini prošlih godina pak očekuju putovanja učenika, njih oko 50 tisuća.
Prema podatcima UHPA-e, agencije za sada najbolje prodaju Hvar, Vodice, Poreč, Dubrovnik, otoke Pag, Vis i Brač kao i druga odredišta u kojima su hotelijeri u zadnje vrijeme, kad su vidjeli da im nisu rezervirali očekivani inozemni gosti, ipak odlučili sniziti cijene i dio kapaciteta ponuditi domaćim gostima.
Iz UHPA-e također procjenjuju i da će od ukupnih 1,5 milijuna hrvatskih građana koji će ljetovati na Jadranu, njih nešto više od trećine, odnosno oko 570 tisuća biti prijavljeno, dok će ostali ljetovati neprijavljeno. Ti će neregistrirani domaći turisti (koji ne plaćaju boravišnu pristojbu) najviše boraviti u vlastitim kućama, kod rodbine ili prijatelja, ali i u privatnom smještaju kojega plaćaju, ali bez prijave boravka.
Za razliku od Jadrana, u UHPA-i očekuju da će ovoga ljeta porasti broj domaćih putnika u inozemstvo, i to od 15 do 20 posto.
To objašnjavaju nižim cijenama u pojedinim, posebno mediteranskim zemljama kao i ove godine uspostavljenim direktnim charter linijama iz Zagreba za npr. Grčku, Tunis, Tursku, Egipat.
Te zemlje nude niže cijene (uz prijevoz zrakoplovom) nego Hrvatska, jer cijene formiraju u američkim dolarima, a imaju i niži PDV na turističke usluge, 6 do 8 posto, podsjećaju iz UHPA-e.