FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Zaključci dubrovačkoga seminara o Bolonjskom procesu

ZAGREB, 2. srpnja 2005. (Hina) - Hrvatsku javnost treba sustavnoizvještavati o svim pomacima, rješenjima i problemima u provođenjuBolonjskoga procesa što je posao sveučilišta i Ministarstva znanosti,obrazovanja i športa (MZOŠ), jedan je od zaključaka 3. hrvatskogseminara o Bolonjskom procesu, završenog danas na Sveučilištu uDubrovniku.
ZAGREB, 2. srpnja 2005. (Hina) - Hrvatsku javnost treba sustavno izvještavati o svim pomacima, rješenjima i problemima u provođenju Bolonjskoga procesa što je posao sveučilišta i Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa (MZOŠ), jedan je od zaključaka 3. hrvatskog seminara o Bolonjskom procesu, završenog danas na Sveučilištu u Dubrovniku.

Trodnevni seminar bio je usredotočen na pitanja koja akademska zajednica u Hrvatskoj te u ostalim europskim zemljama koje sudjeluju u Bolonjskome procesu, smatraju ključnima u ovome trenutku provedbe reformi visokoga obrazovanja na europskoj razini, usklađenih s načelima Bolonjske deklaracije.

Riječ je o četiri grupe pitanja - stanju financiranja sveučilišta sagledanom iz različitih perspektiva, mobilnosti te zajedničkim studijima iz hrvatske perspektive, zajedničkim studijima i mobilnosti iz različitih perspektiva te strukturi vlastitih prihoda visokoškolskih ustanova.

Kad je riječ o financiranju iskazana je spremnost prelaska na tzv. lump sum financiranje, odnosno na vlastiti proračun sveučilišta.

Ali, utvrđeno je da nisu osigurani za to nužni uvjeti, pa se zato od Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa očekuje hitan odgovor na nekoliko ključnih pitanja, među kojima su i koja će sredstva biti na raspolaganju te što je potrebno pripremiti na nacionalnoj razini te na razini sveučilišta da bi se od 1. siječnja 2006. moglo prijeći na novi sustav financiranja.

Istaknuta je važnost mobilnosti, te je ocijenjeno da je mobilnost hrvatskih nastavnika, studenata i nenastavnog osoblja izrazito nedostatna, osobito u usporedbi sa stanjem u Češkoj i Italiji o čemu su izvijestili gostujući suradnici - Vera Stastna i Franca Battigelli.

Zaključeno je da su zajednički studiji zapravo sukus onoga što donosi Bolonjski proces te kako njihovo uvođenje pretpostavlja da su uspostavljeni svi instrumenti toga procesa, posebice mobilnost.

U raspravi je također istaknuto da je za ostvarivanje spomenutih zadaća potrebno što prije osigurati punu funkcionalnost Agencije za znanost i visoko obrazovanje. Na dubrovačkom seminaru o Bolonjskom procesu bilo je 106 sudionika - nastavnika, studenata, zaposlenika na hrvatskim visokoškolskim ustanovama, predstavnika Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, sindikata i medija te inozemnih suradnika na dva Tempus projekta, koji se provode na zagrebačkome Sveučilištu.

Održana su 24 izlaganja i tri radionice, na kojima se raspravljao o troškovima studija, financiranju, osiguranju kvalitete, Bolonjskom procesu na hrvatskim sveučilištima i mogućim implikacijama na mobilnost i zajedničke studije te o sveučilištu kao nacionalnom dobru i/ili tržišnoj orijentaciji sveučilišta.

Seminar o Bolonjskoj deklaraciji, koju je Hrvatska potpisala na Ministarskoj konferenciji u Pragu 2001., organiziralo je zagrebačko Sveučilište u suradnji sa Sveučilištem u Dubrovniku, Ministarstvom znanosti, obrazovanja i športa te stručnjacima iz Italije, Češke i Austrije.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙