FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Seminar/Helena Strugar o metodologiji poučavanja o holokaustu

ZAGREB, 27. siječnja 2006. (Hina) - Nastavnica povijesti u zagrebačkojGimnaziji Lucijana Vranjanina i 15. gimnaziji Helena Strugar provelaje u srpnju prošle godine dva tjedna u Međunarodnoj školi zaproučavanje holokausta pri Memorijalnom centru Yad Vashemu uJeruzalemu.
ZAGREB, 27. siječnja 2006. (Hina) - Nastavnica povijesti u zagrebačkoj Gimnaziji Lucijana Vranjanina i 15. gimnaziji Helena Strugar provela je u srpnju prošle godine dva tjedna u Međunarodnoj školi za proučavanje holokausta pri Memorijalnom centru Yad Vashemu u Jeruzalemu.

"Iskustva i spoznaje koja sam dobila u toj školi nezamjenjiva su i potpuno drukčija od svega što sam do sada učila i znala o holokaustu", izjavila je danas Helena Strugar, koja sudjeluje na seminaru Strategija učenja i poučavanja o holokaustu što se održava u Zagrebu.

Najviše ju je iznenadila, kako kaže, metodologija poučavanja o holokaustu, koja ide od vrtićke pa sve do srednjoškolske dobi. Prvo što smo naučili, dodala je, bilo je da ne pokazujemo drastične slike iz toga vremena, što sam odmah u školi napravila i sa strane stavila mučne fotografije iz geta i konc. logora.

Helena Strugar zajedno sa 23 nastavnika, koji su bili prva organizirana skupina u toj međunarodnoj školi iz Republike Hrvatske, dobili su certifikat koji omogućuje i zahtijeva prenošenje znanja o holokaustu stečenih u Yad Vashemu.

"Iako su asocijacije o holokaustu vezane uglavnom uz stravične slike smrti, Izraelci djecu s tom osjetljivom i zahtjevnom temom ne upoznaju na šokantan način. Upravo suprotno, s tim zlom koje je obilježilo 20. stoljeće upoznaju ih kroz sasvim individualne priče, priče o životu, međuljudskim odnosima, društvu u to doba, životu u getu i t.d.", rekla je.

"Sjećanje u kutiji" primjeren je program za najmlađe, gdje djeca u vrtićima iz jedne kutije vade knjige, crteže i osobne predmete djece čije su fotografije postavljene na velikom panou, a stradali su u holokaustu. Tako otkrivaju gdje je određeno dijete bilo rođeno, je li imalo braću ili sestre, što je radilo i što ga je zanimalo.

"Bit nije u tome da se pokažu žrtve i nasilje, već da se ispričaju stvarne priče o stvarnim ljudima", rekla je Strugar. U varšavskom je getu, primjerice, pronađena kutija s dnevnicima, slikama i drugim detaljima koji prikazuju ono što je tada bio život. A dokaza, fotografija i dokumenta o životu ima mnogo, jer su ih zločinci ostavljali za sobom. Uz to, ima i svjedoka koncentracijskih logora s kojima smo razgovarali", rekla je, napomenuvši da je to bio psihički najteži dio boravka u Jeruzalemu.

Među 24 nastavnika iz Hrvatske bilo je povjesničara, vjeroučitelja, nastavnika hrvatskog i engleskog jezika.

Sljedeća organizirana skupina nastavnika, koja će ići u Yad Vashem u organizaciji Ministarstva znanosti, ići će u srpnju ove godine.

Iskustva iz Jeruzalema i predavanje o "Hrvatskim pravednicima" Helena Strugar iznijela je i na seminaru o strategiji učenja i poučavanja o holokaustu, kojemu je cilj edukacija nastavnika o tom sramotnom razdoblju iz povijesti čovječanstva i poticanje učenika na razmišljanje, istraživanje i sveobuhvatno sagledavanje povijesnih činjenica.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙