FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

LAT 8. I. POTEŠKOĆE AMERIČKE VANJSKE POLITIKE

US-KRIZA- PB, PD, PI, PL, PP, PR, PT, PR, PG-Obrana-Diplomacija-Izbori-Organizacije/savezi LAT 8. I. POTEŠKOĆE AMERIČKE VANJSKE POLITIKE SJEDINJENE DRŽAVETHE LOS ANGELES TIMES8. I. 2001.Minsko polje vanjske politike zahtijeva polagan početak"Novi je predsjednik George W. Bush objavio sastav svoje ekipe za nacionalnu sigurnost, moćne skupine pojedinaca poznatih po nepokolebljivim stajalištima i energičnosti. Pa ipak, kada se prisjetimo prošlih iskustava, savjet na početku nove uprave glasi: 'Idite polako'. Posljednjih pola stoljeća prepuno je pogrešaka u vanjskoj politici koje su počinile nove uprave na svojim početcima: Zaljev svinja Johna Kennedya; krivi koraci Richarda Nixona u Vijetnamu; politika Jimmya Cartera glede ljudskih prava i energetike; uzvišena retorika Ronalda Reagana glede terorizma i Clintonova nasljedna intervencija u Somaliji. Rizici su za novog predsjednika očiti. Na dan ustoličenja, na svom će radnom mjestu biti samo još jedan Bushov savjetnik za vanjsku politiku osim dopredsjednika Cheneya - nova savjetnica za nacionalnu sigurnost Condoleezza Rice čije imenovanje nije podložno potvrdi Senata. Čak ako Senat i bude slijedio tradiciju i odmah potvrdi imenovanje
SJEDINJENE DRŽAVE THE LOS ANGELES TIMES 8. I. 2001. Minsko polje vanjske politike zahtijeva polagan početak "Novi je predsjednik George W. Bush objavio sastav svoje ekipe za nacionalnu sigurnost, moćne skupine pojedinaca poznatih po nepokolebljivim stajalištima i energičnosti. Pa ipak, kada se prisjetimo prošlih iskustava, savjet na početku nove uprave glasi: 'Idite polako'. Posljednjih pola stoljeća prepuno je pogrešaka u vanjskoj politici koje su počinile nove uprave na svojim početcima: Zaljev svinja Johna Kennedya; krivi koraci Richarda Nixona u Vijetnamu; politika Jimmya Cartera glede ljudskih prava i energetike; uzvišena retorika Ronalda Reagana glede terorizma i Clintonova nasljedna intervencija u Somaliji. Rizici su za novog predsjednika očiti. Na dan ustoličenja, na svom će radnom mjestu biti samo još jedan Bushov savjetnik za vanjsku politiku osim dopredsjednika Cheneya - nova savjetnica za nacionalnu sigurnost Condoleezza Rice čije imenovanje nije podložno potvrdi Senata. Čak ako Senat i bude slijedio tradiciju i odmah potvrdi imenovanje Colina Powella (državni tajnik) i Donalda H. Rumsfelda (ministar obrane), radna mjesta na nižim položajima na kojima se obavlja veći dio posla neće biti ispunjena tjednima - ili dulje. Čak i kada budu, ljudi koji će se nalaziti na njima moraju naučiti kako surađivati i s predsjednikom - što je 'kemija' koja se ne može razviti, čak niti sa sigurnošću predvidjeti, unaprijed. Osim toga, svaki novopridošlica(...) sa sobom donosi bar neke krive predodžbe o onome što je potrebno i moguće u vanjskoj politici SAD-a, a za prevladavanje tih krivih predodžaba potrebno je vrijeme. Novopridošlice obično slijede svoje stavove koje su zauzeli tijekom izborne kampanje, imali oni veze s realnosti ili ne. Osim toga, novoprodišlice, bez obzira na iskustvo koje imaju, ne mogu znati kako svijet i Amerika u njemu zaista djeluju sve dok ne dobiju odgovornost reagiranja na svakodnevne događaje. Posebice od kraja Hladnog rata, koji je bar imao neka jasna i trajna pravila, slika moći, svrhe i mogućnosti sa kojima je suočena nova ekipa, iz nužde će biti znatno drukčija od one koja je postojala prije. (...) Dva područja zbivanja dobro ilustriraju vrline načela 'ići polako': naši europski saveznici, koji žale za svakim američkim predsjednikom koji odlazi - na čiju su se politiku i osobitosti bili navikli - u novoj upravi traže stalnicu i stabilnost. Izmišljaju i testove za američko čelništvo i nemilosrdni su kod njihove primjene. Bilo to pošteno ili ne, ovoga će puta novu Bushovu upravu suditi po tome kako će se postaviti prema pitanju koje se pojavilo u izbornoj kampanji: hoće li američki vojnici ostati dijelom mirotvornih snaga predvođenih NATO-om u Bosni i na Kosovu.(...) Pokušavanje održavanja prvih nekoliko mjeseci vanjske politike što besprijekornijim najviše će posljedica imati na nacionalnu raketnu obranu. Bush i njegova ekipa u mnogo su navrata opetovali kako će ona biti njihov prioritet, no ovo pitanje i dalje je političko minsko polje. Način na koji će se to pitanje razvijati imat će ključnog utjecaja na odnošaje s Rusijom i Kinom, izgled strateškog nuklearnog okoliša, rizik koji prijeti od oružja masovnog uništenja, budućnost kontrole oružja i stav Europljana glede kompetencije nove uprave. Osim toga, iako su zamisao o nacionalnoj raketnoj obrani formalno poduprli i Clinton i Al Gore kao i Bush, ne postoji nikakav sporazum o tome u kojem bi obliku ona trebala biti i realizirana. A dijelovi američke vojske su ambivalentni, jer predviđaju kako će novac koji je inače predviđen za program naoružanja biti uporabljen za program nacionalne raketne obrane. Prošle je godine nepristrano tijelo predstavnika bivših i nekih budućih vladinih dužnosnika(...) izrazilo veoma različite stajališta glede onoga što treba napraviti glede raketne obrane. Ipak, imali su zajednički savjet za novoga predsjednika: 'Krivi postupci glede ovog problema mogli bi imati teške posljedice glede najrazličitijih pitanja. Odmah nakon ustoličenja, trebali biste narediti opsežnu reviziju svih ključnih čimbenika.' Ovo znači 'idite polako'. A koliko god predsjednik Bush vanjsku politiku i nacionalnu sigurnost smatrao svojim prioritetima, ovo je dobar savjet, s obzirom da dolazi od ljudi koji su bili članovi bivših vlada i imali priliku trpjeti neposredne posljedice pogrešnih poteza tadašnjih predsjednika", piše Robert E. Hunter.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙