Rawls je bio dugogodišnji profesor na Harvardu, a ta dva njegova djela predstavljaju vrhunac njegovih razmišljanja o tome kako bi razložni građani i narodi mogli mirno zajedno živjeti u pravednom svijetu.
U svojim ranijim knjigama "Teorija pravednosti" i "Politički liberalizam" nastojao je objasniti kako je liberalno društvo moguće.
"Pravo naroda" pak nastoji objasniti kako je svjetsko društvo liberalnih i pristojnih naroda moguće, ističe taj američki liberalni teoretičar u uvodu knjige, procjenjujući da je realistična utopija moguća.
Rawls tvrdi kako je politička filozofija realistično utopijska kada proširuje granice onoga što se obično smatra da je praktično politički moguće.
Uspoređujući demokratska društva s nacionalnim državama ranoga novog vijeka u Europi, John Rawls navodi kako su ta društva bila sama po sebi agresivna i neprijateljska prema drugim državama zbog svoje "unutarnje institucionalne strukture".
"Temeljna činjenica mira među demokracijama počiva na unutarnjoj strukturi demokratskih društava, koja ne dolaze u iskušenje da ratuju, osim u samoobrani ili u teškim slučajevima intervencije u nepravednim društvima poradi zaštite ljudskih prava", tvrdi Rawls.
Nepravednim društvom pak smatra "odmetničke države" protiv koje, kako ističe, liberalni narodi ratuju kad politika "takve države prijeti njihovoj sigurnosti i zaštiti".
Slijedeći Kantove ideje iz rasprave "Vječni mir", Rawls pita - ako nije moguće razložno pravedno društvo naroda, je li za ljudska bića vrijedno da žive na zemlji?.
"Pravo naroda" i "Preispitivanje ideje javnog uma" (241 str.) preveli su s engleskoga na hrvatski Sanja Barić i Miomir Matulović.