FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

PRIJEVOZNICI: OPSTANAK SVE TEŽI

ZAGREB, 14. listopada 2004. (Hina) - Troškovi prijevozničke djelatnostiu proteklih deset godina su udvostručeni, a cijena prijevoza nijepratila porast troškova pa prijevoznici teško opstaju, opći jezaključak danas održanog Prvog susreta prijevoznika Hrvatske obrtničkekomore (HOK).
ZAGREB, 14. listopada 2004. (Hina) - Troškovi prijevozničke djelatnosti u proteklih deset godina su udvostručeni, a cijena prijevoza nije pratila porast troškova pa prijevoznici teško opstaju, opći je zaključak danas održanog Prvog susreta prijevoznika Hrvatske obrtničke komore (HOK).

Prijevoznici upozoravaju da su troškovi goriva, produženja registracije, cestarina, pograničnih i drugih troškova znatno porasli, a njihov rast nije pratilo primjereno povećanje cijena prijevoza putnika i roba.

Po podacima Ceha prijevoznika pri HOK-u, broj obrtnika - prijevoznika znatno je povećan u nekoliko posljednjih godina. Primjerice, 2000. godine u Cehu prijevoznika bilo je registrirano oko 10 tisuća prijevoznika, dok ih je danas blizu 14 tisuća. Godišnje se, po podacima Ceha, registrira oko 950 novih prijevoznika.

Odgovarajući na pitanje zašto prijevoznici sve teže rentabilno posluju, na skupu je istaknuta pojava smanjene cirkulacije roba na koju je najviše utjecala kriza gospodarstva i nestanak velikih proizvođača. Cijenu također smanjuju i sami prijevoznici pod pritiskom svojih kolega, a često puta i nelegalnih prijevoznika koji obavljaju djelatnost bez propisanih dozvola.

Pritom je, kako je naglašeno, riječ ponajprije o registraciji teretnih vozila za prijevoz za vlastite potrebe koji to zapravo nije i kojemu posebno pribjegavaju veliki trgovački lanci. Oni, kako je rečeno, umjesto da poštuju europsku praksu unajmljivanja prijevoznika, kupuju vlastite kamione i njima prevoze svoju, ali i tuđu robu čime izravno uzimaju posao prijevoznicima. Prijevoznici čak sumnjaju da kupnja teretnih vozila pojedinim tvrtkama služi pranju novca te smanjenju poreza na dobit koja se kupnjom vozila reinvestira.

Na skupu je istaknut i zahtjev za se prijevoznici oslobode plaćanja poreza na dodanu vrijednost (PDV) prilikom prijevoza roba za izvoz, za dionicu puta kroz Hrvatsku.

Rješenja ovih i drugim svojih problema prijevoznici očekuju od novog Zakona o prijevozu u cestovnom prometu. Taj zakon prošao je prvo saborsko čitanje i uskoro bi se trebao pojaviti u obliku konačnog prijedloga zakona.

Kako je najavio državni tajnik za promet u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Dražen Breglec, većina zahtjeva prijevoznika bit će ugrađena u zakon. Tako će, kako je najavio njegov kolega iz ministarstva Anto Nerešćanin, za prijevoznike koji obavljaju prijevoz za vlastite potrebe biti propisano licenciranje, što bi trebalo smanjiti nelojalnu konkurenciju registriranim prijevoznicima.

Također, dodatne pogodnosti za prijevoznike - obrtnike, Nerešćanin je najavio u zakonskom izjednačavanju s prijevoznicima - pravnim osobama, blažim kriterijima za obavljanje djelatnosti u unutarnjem prometu te obvezi objave javnih poziva za izbor prijevoznika za linijski prijevoz.

Olakšice pripremaju i Hrvatske autoceste (HAC), rekao je Tomislav Ružić iz toga javnog poduzeća. Tako će, prihvati li Vlada prijedloge HAC-a, prijevoznicima biti na raspolaganju popust u plaćanju cestarine pri kupnji pretplatničkih karata. Taj popust smanjio bi cijenu cestarine koja sada za teretna vozila iznosi 1,33 kune na 95 lipa po kilometru.

(Hina) xduk yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙