Drže da bi, kao i kod osobnih automobila, trebalo odrediti gornju granicu starosti za uvoz autobusa i teretnih automobila, pod veći nadzor staviti izdavanje dopuštenja, odnosno licenci za prijevoz, jasno propisati kazne za prekršitelje itd.
Ima situacija gdje se nitko ne može kazniti, za slične prekršaje zakon predviđa kazne od dvije do čak 70 tisuća kuna, upozorio je Šime Lučin (SDP), dijeleći bojazan da hrvatski prijevoznici još nisu sposobni zadovoljiti standarde koji vrijede u EU, a koji će donošenjem zakona zaživjeti i u Hrvatskoj.
Prema Vladinu prijedlogu, za javni cestovni prijevoz putnika ili tereta pravna ili fizička osoba morat će imati licencu, a da bi je dobila morat će ispuniti nekoliko uvjeta - financijsku sposobnost, stručnu spremu, vlasništvo registriranog vozila, parkiralište.
Strane dozvole domaćim prijevoznicima, osim kritičnih, dijelit će HGK i Hrvatska obrtnička komora, dok će kritične dodjeljivati resorno ministarstvo uz pomoć posebnog povjerenstva.
Spomenuti zakon važan je za više od 2.700 prijevoznika koji imaju više od 13.000 licenciranih vozila.
Hrvatski sabor je popodne raspravio i zakonski prijedlog o eksplozivnim tvarima kojim se, uz ostalo, na cijeli prosinac produžuje rok za prodaju pirotehničkih sredstava za zabavu, npr. petardi.
Ta su se sredstva mogla prodavati od 26. prosinca do 1. siječnja.
Zastupničku potporu dobio je prijedlog da se potvrdi Ugovor o patentnom pravu, jedan od prijedloga iz EU paketa.
Sabor 10. sjednicu nastavlja sutra.