FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

OD PETKA EKO TEST UVJET ZA REGISTRACIJU VOZILA

ZAGREB, 1. listopada 2004. (Hina) - Prema novom Pravilniku o tehničkimpregledima vozila, prolazak na eko testu od petka je uvjet zaregistraciju vozila.
ZAGREB, 1. listopada 2004. (Hina) - Prema novom Pravilniku o tehničkim pregledima vozila, prolazak na eko testu od petka je uvjet za registraciju vozila.

Taj pravilnik stupa na snagu u petak, a eko testu moraju pristupiti sva vozila s benzinskim motorom proizvedena poslije 1970. godine, osim mopeda i motocikla, te sva vozila s dizelskim motorom proizvedena poslije 1980. godine, osim traktora i radnih strojeva. Odredbe o eko testu ne odnose se na vozila koja kao pogonsko gorivo upotrebljavaju plin.

Za prolaznost na eko testu mjerodavan je udio ugljikovog monoksida (CO) u ispušnim plinovima, dok izmjerene vrijednosti drugih plinova ne utječu na prolaznost.

Za potrebe eko testa automobili se dijele u tri skupine. U prvoj su "BEZ – KAT" motori odnosno benzinski motori koji u svom ispušnom sustavu nemaju nikakav uređaj za pročišćavanje ispušnih plinova (katalizator) ili imaju takozvani neregulirani katalizator. "REG – KAT" motori su benzinski motori koji u ispušnom sustavu imaju regulirani katalizator. Treću skupinu čine dizel motori.

Za vozila bez katalizatora ili bez reguliranog katalizatora, proizvedena 1987. godine i mlađa, granična vrijednosti ispušnih plinova je 3,5 posto udjela uljičnog monoksida (CO), te 4,5 posto za vozila proizvedena 1986. godine i starija.

Za vozila s reguliranim katalizatorom, granična vrijednost ugljičnog monoksida u ispušnim plinovima je 0,3 posto, odnosno 0,5 posto u praznom hodu motora.

Kod dizel motora ne obavlja se analiza udjela pojedinih plinova već prolaznost ovisi o stupnju zacrnjenja ispušnog plina i razini dimljenja motora.

Hrvatski autoklub (HAK) savjetuje vozačima da prije dolaska na redovni tehnički pregled predhodno informativno obave eko test koji se može obaviti besplatno u bilo kojoj stanici za tehnički pregled vozila. Na tom predpregledu mogu se dobiti savjeti o uklanjanju eventualnih nedostataka.

Prema podacima HAK-a, od početka primjene eko testa u travnju 2001. godine, 60 posto pregledanih vozila bez katalizatora nije zadovoljilo uvjete eko testa, ali i 29 posto vozila s ugrađenim katalizatorom.

U prethodne tri i pol godine provedbe, rezultati eko testa prilikom tehničkog pregleda vozila nisu bili uvjet za registraciju.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙