Takvo je načelno mišljenje Vijeće Agencije za tržišno natjecanje donijelo na svojoj jučerašnjoj sjednici slijedom zahtjeva Vijeća Hrvatske agencije za telekomunikacije za mišljenjem o utjecaju cijena međusobnog povezivanja operatera na tržišno natjecanje.
Iz Agencije za tržišno natjecanje ističu i da je mišljenje dano samo načelno, jer im nije dostavljen Ugovor o međusobnom povezivanju dva operatera kao niti provedene ekonomske i pravne analize toga Ugovora, a koje bi, po njima, trebale biti ključni kriterij za ocjenjivanje Ugovora.
Stoga su i mišljenja da konačnu ocjenu o utjecaju cijena međusobnog povezivanja dva operatera na tržišno natjecanje treba donijeti Hrvatska agencija za telekomunikacije, kao nadležna regulatorna agencija, a po provedenom postupku ocjene Ugovora između operatera.
Uz to, Vijeće Agencije za tržišno natjecanje mišljenja je da bi trebalo ispitati i ekonomsku opravdanost razine prijašnjih cijena međusobnog povezivanja, prije sklapanja toga (novog) Ugovora, a kojim su te cijene značajno uvećane.
Pritom iz Agencije napominju i da bi postojeći operateri prilikom sklapanja ugovora o međusobnim odnosima, s obzirom da su još jedini na hrvatskom tržištu i ujedno proglašeni operaterima sa znatnijom tržišnom snagom, trebali voditi računa o odredbama članka 16. Zakona za zaštitu tržišnog natjecanja koji zabranjuje zlouporabu vladajućeg položaja.
Bivše Vijeće za telekomunikacije mišljenje Agencije zatražilo je, jer je tek tijekom natječajnog postupka za dodjelu koncesija u mobilnoj telefoniji (koji je objavljen 20. srpnja) doznalo da su cijene međusobnog povezivanja (interkonkecije) HTmobile i VIPneta znatno više od onih koje su navedene u natječajnoj dokumentaciji. O toj promjeni cijena, koja se dogodila još prošle godine, operateri nisu dostavili međusobne ugovore.
Vijeće je pak naknadno utvrdilo da su cijene stvarno povećane i to neke dvostruko, a neke i četverostruko.
Značaj tih cijena je u tome što zapravo predstavljaju donju granicu za cijene prema krajnjim korisnicima, što tržišno znači i da ispod njih ne postoji prostor za snižavanje cijena za krajnjeg korisnika.
(Hina) xtam yds