"Tržišni subjekti počeli su shvaćati da je stvaranje partnerstva ključno za pružanje bolje usluge te u konačnici za pokretanje usluga m-paymenta. U Hrvatskoj je taj proces počeo ranije nego u mnogim drugim državama", izjavio je dr. Karim Taga, partner i voditelj marketinga za Telekomunicije, informacijsku tehnologiju, medije i elektroniku pri tvrtki Arthur D. Little, prenosi portal.
Usluga m-paya već se širi u Aziji, posebice u Singapuru i Južnoj Koreji, te se 2006. očekuje njeno još veće širenje u regiji, nastavlja studija. Europa te zemlje blisko slijedi zahvaljujući uslugama plaćanja mobilnim telefonima, poput primjerice m-parkinga, koja je već pokrenuta u Austriji, Hrvatskoj i Norveškoj te se očekuje da će tržište m-paymenta ostvariti značajan rast počevši od 2008. godine, prenosi portal te navodi da je "Hrvatska među najnaprednijim tržištima u Europi i nalazi se ispred susjednih država, uključujući članicu Europske unije Sloveniju, kao i mnogih zapadnoeuropskih država". Usluga plaćanja mobilnim telefonima u Južnoj Americi i Sjedinjenim Državama još je uvijek u zametku te se očekuje da će njen razvoj u tim regijama biti sporiji.
"Jedan od razloga uspjeha m-paya u Hrvatskoj je rano pokretanje inovativnih primjena, poput m-parkinga 2001. godine. Uz to, kako su oba operatera mobilne telefonije aktivna na polju pružanja usluga m-paya, intenzivni marketing tih usluga doveo je do značajnog poznavanja i korištenja među hrvatskim potrošačima. Velika raširenost mobilne telefonije kao i aktivna nazočnost prodavatelja usluga i opreme u Hrvatskoj stvaraju uvjete koji pomažu uspješan razvoj m-paymenta", kaže dr.Taga.
Istraživači očekuju da će sljedećih godina hrvatsko tržište i dalje prvenstveno pokretati operateri na polju mobilne telefonije ali uz rastuću ulogu banaka i tvrtki koji nude kreditne kartice, zaključuje se u analizi portala Digital Media Europe.