Po podacima Hrvatske turističke zajednice u prvih je šest mjeseci, što je tek trećina sezone, povećan dolazak gostiju za 1 posto, dok je broj noćenja na prošlogodišnjoj razini. To govori da sezona nije katastrofalna, kako se, istaknuto je u istupima govornika na sjednici, u posljednje vrijeme učestalo plasira u medijima.
Istina, ima dosta značajnih razlika po pojedinim turističkim regijama od kojih neke imaju značajan pad prometa, ali globalno rezultati su na razini, a i nešto bolji, od prošlogodišnje rekordne turističke predsezone.
Uz to, financijski rezultati turizma za prvih šest mjeseci su bolji od fizičkih, što je još jedan dokaz da ne postoji razlog ovu turističku sezonu proglašavati neuspješnom.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidara Kalmete kazao je da se ova sjednica i održava pred glavni val turističke sezone, te da je sve poduzeto da na cestama u Hrvatskoj, na moru i zraku, se ne dogode propusti.
Prava sezona kazao je ministar Kalmeta, još nije ni počela, predstoji borba za svakog gosta i sve je pod kontrolom, nekih većih iznenađenja nema, dodao je.
Državni tajnik za turizam Zdenko Mičić napomenuo je kako ima pomaka u poboljšanju turističke ponude, što je rezultat velikog ulaganja na jadranskoj obali u hotele u koje je uloženo više od 300 milijuna eura.
Pred nama je početak godišnjih odmora u Njemačkoj, feragosta u Italiji. Ne mogu se davati ocjene sezone na temelju tek trećine posla, napomenuo je ocjenjujući da nema razloga za pesimizam.
Po njegovoj je ocjeni najveći problem privatni smještaj. Ne treba zaboraviti da u hotelima imamo oko 100.000 ležaja, a čak 700.000 u privatnom smještaju i kampovima. Moramo uložiti napore i promijeniti to u korist novih hotelskih kapaciteta s četiri do pet zvjezdica, kazao je uz ostalo Mičić.
Direktor HTZ Niko Bulić kazao je kako nema nikakvih iznenađenja u ovogodišnjoj sezoni te očekuje da će se ostvariti predviđanja o porastu turističkog prometa u 2004. godini od 3 posto.
Također je istakao kako su smještajni kapaciteti hrvatskog turizma veliki ograničavajući faktor, jer je samo 20 posto kreveta u hotelima, 30 u kampovima, dok je 50 posto privatni smještaj.
Bulić je upozorio da u našem najznačajnijem turističkom tržištu - Njemačkoj, recesija i dalje traje, ali da se unatoč tome očekuje znatan dolazak u glavnoj sezoni turista iz ove zemlje.
(Hina) xmerc yds