FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predstavljena koncepcija moguće privatizacije Jadrolinije

ZAGREB, 8. studenog 2005. (Hina) - Dodjela po sedam posto dionicaotočnoj lokalnoj samoupravi i zaposlenicima, po četiri posto dionicaumirovljeničkom te braniteljskom fondu, bila bi prva fazaprivatizacije državnog brodara Jadrolinije, druga bi faza uslijedilapet godina nakon toga, 2011., kada bi se na javnoj ponudi svimzainteresiranima ponudilo 50 posto plus jedna dionica tvrtke, pri čemubi država zadržala kontrolni paket od 25 posto plus zlatnu dionicu.
ZAGREB, 8. studenog 2005. (Hina) - Dodjela po sedam posto dionica otočnoj lokalnoj samoupravi i zaposlenicima, po četiri posto dionica umirovljeničkom te braniteljskom fondu, bila bi prva faza privatizacije državnog brodara Jadrolinije, druga bi faza uslijedila pet godina nakon toga, 2011., kada bi se na javnoj ponudi svim zainteresiranima ponudilo 50 posto plus jedna dionica tvrtke, pri čemu bi država zadržala kontrolni paket od 25 posto plus zlatnu dionicu.

Osnovni je to sadržaj Koncepcije i prijedloga moguće privatizacije Jadrolinije koju je izradio zagrebački Ekonomski fakultet, a koja je predstavljena danas u Zagrebu.

Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta podsjetio je da je Ministarstvo sa zagrebačkim Ekonomskim fakultetom 7. travnja ove godine potpisalo Ugovor o izradi studije, jer se tu tvrtku mora pripremiti za tržišno poslovanje u okviru domaće i strane konkurencije kada Hrvatska bude članica Europske unije.

Tada će se domaće i strane tvrtke natjecati za domaće brodske linije, a da bi Jadrolinija, koja sada obavlja 90 posto prijevoza, mogla spremno dočekati taj trenutak, odlučili smo izraditi studiju koja bi dala odgovore na mogući koncept privatizacije i da li je ona uopće potrebna, kazao je Kalmeta.

Dodao je da Jadrolinija jako dobro obavlja svoj posao i da je broj prevezenih putnika i vozila u stalnom porastu.

Jadrolinija prevozi godišnje više od 10 milijuna putnika i tri milijuna vozila.

U saborskoj je proceduri, kazao je ministar, donošenje Zakona o javnom linijskom prijevozu, kojim se već uvodi tržišni pristup u tom segmentu prijevoza, jer će koncesije biti dostupne na natječajima, a brodar koji ga želi obavljati mora biti registriran u Hrvatskoj.

Predviđeno je i razdoblje od pet godina u kojem bi se koncesionirale sve brodske linije, jer to od Hrvatske traži pravna regulativa EU, pri čemu bi se vodilo računa o tome da sustav povezivanja otoka i kopna bude funkcionalan.

Trenutno je 46 brodskih linija, od kojih je tek nekoliko rentabilno, pri čemu država, osim Jadrolinije, subvencionira još 10 brodara.

Dekan Ekonomskog fakulteta Ivan Lovrinović naglašava da je ovo prvi put da je jedno tijelo države zatražilo od znanstvene institucije izradu takve studije, dok prodekan i voditelj projekta Darko Tipurić ističe da koncepcija i model otvaraju drugačije gledanje na moguću privatizaciju državnog portfelja u Hrvatskoj.

Zamjenik župana Primorsko-goranske županije Luka Denona drži da je trebalo obraditi i koncepciju neprivatizacije Jadrolinije i njezino unutarnje restrukturiranje, dok predsjednik Sindikata pomoraca Hrvatske Vladimir Svalina poručuje da se ne treba zaletavati te da možda Jadrolinija nije pravi primjer za pokus novog koncepta privatizacije.

Ministar Kalmeta je zaključno najavio da će se kroz mjesec-dva održati javna rasprava o izrađenom konceptu, u kojoj mogu sudjelovati svi zainteresirani.

Na modelu i koncepciji, koja ima 576 stranica, radila su 32 autora.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙