Naglasivši značaj kvalitetna pomorskog prometa za turizam, Bačić je kazao da je u devet mjeseci ove godine na otocima boravilo oko 2,2 milijuna turista koji su ostvarili oko 12,5 milijuna noćenja.
Bačić je danas s predstavnicima brodara, lučkih uprava i kapetanija, lokalnih i područnih uprava Primorsko-goranske, Istarske i Ličko-senjske županije održao sastanak o prometnoj povezanosti na riječkom plovnom području.
Po Bačićevim riječima, sudionici sastanka smatraju da je potrebno uvesti dodatne dnevne i noćne linije prema otocima Cresu, Malom Lošinju i Rabu, dodatne sezonske linije, više ulagati u izgradnju lučkih infrastruktura u lukama od županijskog značaja, a predložene su i diferencirane cijene u brzobrodskom prometu - za stanovnike otoka i ostale putnike.
Bačić je kazao da će Ministarstvo o diferenciranim cijenama na brzobrodskim linijama odlučiti do kraja ove godine.
U sve hrvatske luke od županijskog značaja do 2008. bit će uloženo 250 milijuna kuna, od toga 71 milijun kuna za luke u Primorsko-goranskoj županiji, najavio je Bačić.
Ministarstvo će morati razmišljati o novom plovidbenom redu, odnosno produljenju sezonskog plovidbenog reda na cijeli listopad jer je turistička posezona sve dulja, iako bi to povećalo troškove i državne subvencije, kazao je Bačić.
Istaknuo je da je za subvencioniranje pomorskog prometa iz državnog proračuna ove godine izdvojeno oko 320 milijuna kuna, što je u odnosu na prošlu godinu povećanje od 10 posto.
Radi povećanja cijena goriva i zadržavanja istih cijena za korisnike, taj će se iznos morati dodatno povećati za 25 posto, najavio je.
Govoreći o donošenju novog zakona o linijskom obalnom pomorskom prijevozu koji bi trebao biti usvojen do kraja ove godine, Bačić je rekao da će njime biti predviđeno osnivanje agencije za praćenje i nadziranje linijskog prometa.
Najveći domaći brodar Jadrolinija ostvaruje projekt obnove flote s ukupno 10 brodova, od koji je šest već ostvareno. Za nabavku preostala četiri predviđeno je 100 milijuna eura, rekao je Bačić te dodao da je u vezi privatizacije te tvrtke stav Ministarstva da je upitno treba li Jadroliniju privatizirati, čak i nakon cjelovita koncesioniranja državnih linija u sljedećih pet godina.
Velika vrijednost Jadrolinije upravo je u linijama koje održava, a ne samo u brodovima, ocijenio je Bačić.