Konferenciju organiziraju Intermodalni promotivni centar (IPC) Dunav-Jadran, Europska Intermodalna Asocijacija (EIA) iz Bruxellesa te Hrvatsko-austrijska trgovinska komora iz Graza, pod pokroviteljstvom hrvatske Vlade.
Glavni naglasak će biti na tome da bi jadranske luke trebale postati "vrata" Europe, te putem riječnog prometom povezivanje prostora Jadrana i Dunava radi boljeg prijevoza roba.
Na tri plenarne sjednice obradit će se teme "EU politika i intermodalnost", "Intermodalnost i prometne politike u jugoistočnoj Europi" te "Financiranje projekta intermodalnog prijevoza - preduvjet proširenja EU-ova transportnog sustava".
Predsjednik Upravnog odbora IPC Dunav-Jadran Tomislav Josip Mlinarić kazao je da je intermodalnost koncepcija prometa koja je zaživjela u Europi, dodajući kako intermodalni promet znači puno za Hrvatsku, jer preko nje prelazi dosta prometnih europskih koridora pogodnih za razvoje te vrste prometa.
Državni tajnik za promet Dražen Breglec istaknuo je kako je bitno za Hrvatsku da se ideja o potrebi promocije intermodalnog prometa razvija i pretoči u konkretne projekte.
Intermodalnost je koordinacija postojećih prometnih koridora radi efikasnog i konkurentnog prijevoza robe, pojasnio je Breglec, dodajući da intermodalni promet nema alternative, jer prijevoz roba strahovito raste, a europski promet "vapi" za novim efikasnim putovima, budući su sjevernoeuropske luke zagušene.
Breglec je naveo i projekte koji se u Hrvatskoj rade na razvoju intermodalnog prometa, odnosno na eliminaciji "uskih grla" pa će tako uskoro početi gradnja terminala za RoLa vagone u Spačvi, gdje će se kamioni ukrcavati na vlakove i voziti sve do Ljubljane.
Od ostalih vrsta prometa u iduće četiri godine uložit će se oko 600 milijuna kuna u infrastrukturu riječnih luka u Hrvatskoj, a od projekata vezanih za ISPA fond EU naveo je projekt pruge Vinkovci-Tovarnik koji je dobio zeleno svjetlo, rekao je Breglec.