Program preustroja hrvatske brodogradnje mora sadržati kadrovsku, organizacijsku i tehnološku sastavnicu, pri čemu se mora riješiti i pitanje kooperacije kao financijske, gospodarske i socijalne sive zone, kazao je Marjanović. Dodao je da u kooperantskim tvrtkama radnici rade na crno i u njima nema nikakve socijalne zaštite i kolektivnih ugovora.
Iako se preustrojem predviđa socijalna skrb za radnike koji budu proglašeni tehnološkim viškom, Marjanović očekuje da vlasnici hrvatskih brodogradilišta neće drastičnim rezovima smanjiti broj radnih mjesta u brodogradilištima.
Ministar gospodarstva Branko Vukelić na predstavljanju Programa sanacije i restrukturiranja hrvatskih brodogradilišta predstavnicima sindikata 21. rujna izjavio je da program ne predviđa nikakva međusobna spajanja i likvidacije brodogradilišta, nego da će se nakon preustroja privatizirati pet velikih brodogradilišta. Program obuhvaća razdoblje od deset godina, u tijeku kojih bi najprije trebalo provesti restrukturiranje. Do 2010. prestao bi sadašnji način subvencioniranja brodogradilišta, a nakon toga moguće subvencije bile bi u skladu s politikom EU na tom području. Do 2015. brodogradilišta bi se, po planu Ministarstva, trebala privatizirati, pri čemu, kako je u rujnu izložio ministar Vukelić, nijedan oblik privatizacije nije isključen, pa tako ni radničko dioničarstvo.
Sindikat metalaca Hrvatske, kazao je danas u Splitu Ivo Marjanović, smatra da sadašnji iznosi subvencija moraju ostati, a da država u brodogradilištima treba zadržati 25 posto plus jednu dionicu u idućih 10 godina kako bi se dosljedno provodio nadzor privatizacijskog postupka.