Članstvo KHIP-a najčešće se žali na sporost administracije u rješavanju zahtjeva poduzetnika, arbitrarnost u tumačenju propisa, ali i na neljubaznost, aroganciju, bahatost pa i prijezir prema privatnim poduzetnicima, rekao je Paradžik na konferenciji za novinare.
Česta je pojava, kaže, da službenici različito tumače propise u raznim dijelovima Hrvatske, što u kombinaciji s njihovim učestalim mijenjanjem, pogoduje poslovnoj nesigurnosti i pravnoj nedorečenosti, a poslovne poduhvate čini neizvjesnim i rizičnim.
Sve to pak, kaže Paradžik, ne smeta nametanju visokih administrativnih troškova u komunikaciji poduzetnika s administracijom, koji se nerijetko dupliraju.
Sklonost mitu i korupciji, neorganiziranost i nemar te niska razina kvalitete usluga, još su neke od osobine kojima KHIP opisuje državnu i javnu administraciju, smatrajući da je potrebna njihova hitna reforma.
Dobrim sredstvom za podizanje učinkovitosti državne birokracije i javnog sektora, KHIP drži alat koji je u upotrebi u zemljama Europske unije, a to je CAF (Common Assessment Framework - Standardni okvir za samoprocjenjivanje).
Upravitelj Zaklade za promicanje gospodarskih interesa Željko Ivančević pojašnjava da je riječ o sustavu sličnom sustavima kvalitete u komercijalnom sektoru, koji je EU preporučio na Prvoj europskoj konferenciji kvalitetu u javnoj administraciji održanoj 2000. godine u Lisabonu.
Od tada, po njegovim riječima, CAF je u upotrebi u svim zemljama Unije. Tako je primjerice Slovenija, kaže Ivančević, CAF primijenila u vođenju gradskih uprava i Ministarstva unutarnjih poslova na lokalnih razinama.
Očekuje se, najavljuje Ivančević, da će CAF u punoj funkciji za nekoliko mjeseci vrlo vjerojatno zaživjeti u jednoj hrvatskoj županiji.
(Hina) xduk yds