FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Otvoreni dan Pučkog otvorenog učilišta i Međunarodni dan pismenosti

ZAGREB, 6. rujna 2005. (Hina) - Pučko otvoreno učilište u Zagrebu,ustanova sa stogodišnjom tradicijom za školovanje odraslih, obilježitće 8. rujna Otvoreni dan što se podudara s Međunarodnim danompismenosti.
ZAGREB, 6. rujna 2005. (Hina) - Pučko otvoreno učilište u Zagrebu, ustanova sa stogodišnjom tradicijom za školovanje odraslih, obilježit će 8. rujna Otvoreni dan što se podudara s Međunarodnim danom pismenosti.

Taj će dan Učilište predstaviti tek malen dio bogate ponude od približno 300 programa za osnovne škole, gimnazije i druge srednje škole, strane jezike, osposobljavanje za razna zanimanja te programe za umirovljenike. Na svečanoj sjednici bit će uručene godišnje nagrade za obrazovanje, kulturu i nakladništvo te nagrada za životno djelo "Alberta Bazale". Godišnje nagrade dobit će Rozalija Filipović-Baljak, Božena Lončar i Krešimir Kosić, a nagradu za životno djelo Ljubica Žuvela.

Međunarodni dan pismenosti održava se pod motom "Obrazovanjem žena mijenjati svijet", a u središtu pozornosti je pismenost žena, odnosno nejednakosti u mogućnostima školovanja i pristupu izvorima znanja, uzrokovane spolnom diskriminacijom, ističe se u današnjoj poruci Hrvatskoga čitateljskog društva.

Ta je pojava najizrazitija u nerazvijenim zemljama. Od 860 milijuna nepismenih u svijetu dvije trećine su žene. Od sto milijuna djece koja nisu uključena u osnovnu školu udjel djevojčica je viši od 60 posto.

Po popisu pučanstva 2001. u Hrvatskoj 685.000 stanovnika starijih od 15 godina nije završilo osnovnu školu, djelomično ju je završilo 580.000 stanovnika, a niti jedan razred osnovne škole nije završilo 105.000 ili 2,85 posto pučanstva, od toga je čak 84.000, odnosno 80 posto žena.

U izvješću Ujedinjenih naroda o projektu "Obrazovanje za sve" za 2003. i 2004. istaknuto je kako ni u jednom društvu žene još nemaju jednake mogućnosti kao muškarci. U većini zemalja osnovni uzrok tomu je nejednakost u pristupu i postignućima u obrazovanju.

U 2005. glavni ciljevi UNESCO-ovih projekata "Obrazovanje za sve" i "Milenijski razvojni ciljevi" - osigurati spolnu jednakost u školama - nisu ostvareni. To nije realizirano u čak 76 zemalja ili 60 posto ciljanih naroda.

U UNESCO-ov projekt za suzbijanje nepismenosti uključila se i hrvatska Vlada, financirajući osnovno obrazovanje za odrasle starije od 15 godina bez ijednog razreda osnovne škole i one s djelomično završenom osnovnom školom.

Međunarodna čitateljska udruga potiče svoje članove da u svojim mjestima i državama nastoje osigurati uvjete kako bi svaki pojedinac mogao dosegnuti najvišu razinu pismenosti, što je i osnovni cilj te međunarodne udruge. Toj se inicijativi od 1997. pridružuje i Hrvatsko čitateljsko društvo kao njezina podružnica.

(Hina) pp/xkt ymc

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙