FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Vlada FBiH: dodatni pregovori s Inom i MOL-om oko Energopetrola

SARAJEVO,12. svibnja(Hina) - Vlada Federacije Bosne i Hercegovineprihvatila je u četvrtak informaciju da su INA i MOL dali najboljuponudu za dokapitalizaciju sarajevskog Energopetrola i odlučilazapočeti dodatne pregovore kao preduvjet konačnog preuzimanja togpoduzeća od strane hrvatsko-mađarskog konzorcija.
SARAJEVO,12. svibnja(Hina) - Vlada Federacije Bosne i Hercegovine prihvatila je u četvrtak informaciju da su INA i MOL dali najbolju ponudu za dokapitalizaciju sarajevskog Energopetrola i odlučila započeti dodatne pregovore kao preduvjet konačnog preuzimanja tog poduzeća od strane hrvatsko-mađarskog konzorcija.

Ministar energetike, rudarstva i industrije Izet Žigić izjavio je novinarima u Sarajevu nakon sjednice Vlade kako su Ina i MOL dobili najviše bodova na natječaju za dokapitalizaciju Energopetrola, druga po broju bodova bila je ponuda tuzlanskog Euroinženjeringa dok koparski OMV Adriatic Holding svojom ponudom uopće nije odgovorio na zahtjeve postavljene tenderom.

"Od najboljeg ponuđača Vlada sada traži izjašnjavanje", kazao je Žigić pojašnjavajući kako se to odnosi na niz dodatnih uvjeta koje valja ispuniti prije preuzimanja upravljanja Energopetrolom.

Prvi uvjet na kojemu inzistira federalna vlada je da naftni terminali u Pločama, Mostaru i Živinicama ostanu u državnom vlasništvu i da ne budu ponuđeni na privatizaciju odnosno da se vode u pasivnoj podbilanci Energopetrola.

Isti zahtjev postavljen je i kada je riječ o statusu benzinskih crpki na području Hercegovine i u Hrvatskoj, koje su sporne zbog neriješenih odnosa između Energopetrola i Energoinvesta.

Iz privatizacije će također biti izuzet i hotel "Maršal" na Bjelašnici oko čije vlasničke strukture također postoje prijepori.

Prije preuzimanja Energopetrola Ina i MOL morat će, kaže Žigić, izmiriti sve postojeće dugove prema državi odnosno Federaciji.

Pretpostavlja se kako po osnovi carinskih i poreznih obveza Inina podružnica u BiH duguje oko 22 milijuna konvertibilnih maraka (oko 11 milijuna eura).

Bez obzira na sudski spor o dijelu tog duga, dug će se morati u cijelosti izmiriti prije potpisivanja konačnog ugovora s Vladom, bio je izričit ministar Žigić.

Ina i MOL također će se morati odreći svih eventualnih potraživanja koje imaju prema BiH odnosno Federaciji, rekao je Žigić.

Razgovori o ispunjenju tih uvjeta, kako je kazao, trebali bi biti završeni u idućih pet-šest dana, a na njima će uz Povjerenstvo sudjelovati i federalni premijer Ahmet Hadžipašić i njegov zamjenik Dragan Vrankić.

Završe li pregovori uspješno, INA i MOL preuzeli bi 67 posto vlasničkog udjela u Energopetrolu, 22 posto vlasništva zadržala bi država a 11 posto mali dioničari.

INA i MOL u svojoj su ponudi naveli kako bi u naredne tri godine u Energopetrol investirali 150 milijuna KM (oko 76 milijuna eura) te zadržali svih sadašnjih 1056 radnika.

Hrvatska i mađarska naftna tvrtka time bi dobili 65 novih benzinskih crpki raspoređenih na cijelom teritoriju Federacije BiH.

Odgovarajući na pitanje što je bilo s Hadžipašićevom inicijativom da INA i MOL zajedno s OMV-om preuzmu Energopetrol, ministar Žigić je kazao kako na nju nije bilo odgovora svih pozvanih.

Komentirajući mogućnost da preuzimanjem Energopetrola INA i MOL uspostave monopol na naftnom tržištu BiH, na čemu su proteklih dana inzistirali bosanskohercegovački mediji, ministar Žigić je kazao kako je to tržište i do sada 80 posto nafte dobavljalo iz rafinerija u Hrvatskoj i Mađarskoj a monopola u distribuciji ne može biti s obzirom da u zemlji ima više od 700 crpki različitih vlasnika.

S obzirom da postoji mogućnost uvoza nafte i željeznicom te njezina skladištenja u terminalima, nema ni načina da netko diktira cijene i uvjete opskrbe, kazao je Žigić.

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙