FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

UHPA: porast prometa do 10 posto; za Uskrs dobra popunjenost

ZAGREB, 18. veljače 2005. (Hina) - Hrvatske putničke agencije, premanajnovijoj analizi Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), oveturističke godine ovisno o svojoj veličini očekuju porast agencijskogprometa od 5 do 10 posto u odnosu na lani.
ZAGREB, 18. veljače 2005. (Hina) - Hrvatske putničke agencije, prema najnovijoj analizi Udruge hrvatskih putničkih agencija (UHPA), ove turističke godine ovisno o svojoj veličini očekuju porast agencijskog prometa od 5 do 10 posto u odnosu na lani.

Za Uskrs, koji je ove godine nešto ranije (krajem ožujka), kada tradicionalno i počinje sezona, najavljuju dobru popunjenost kapaciteta unatoč tome što Hrvatska još uvijek nema dovoljno sadržaja za to razdoblje.

Pri tome iz UHPA-e napominju da Hrvatskoj još uvijek nedostaje hotela sa zatvorenim bazenima, organiziranih događanja i općenito izvan pansionske ponude, kao i 20-ak tisuća postelja u hotelima viših kategorija.

Osim toga za značajniji iskorak potrebno je, navode, zadržati odgovarajući omjer kvalitete i cijene, jer su europski touroperatori već upozorili da su cijene u Hrvatskoj dostigle maksimum, a da ih u zadnje dvije godine nije pratilo odgovarajuće povećanje kvalitete.

Ovisno o veličini agencija pak, po procjenama UHPA-e, manje agencije u 2005. očekuju isti promet ili do 5 posto veći nego lani, dok veće agencije, zbog mogućnosti većeg ulaganja u obradu tržišta, očekuju porast 5 do 10 posto.

Među njima neke s pojedinih "novih" tržišta, primjerice iz Baltičkih zemalja, očekuju i poraste 20 do 40 posto. Većina ih pak ne očekuje rast iz srednje Europe nego predviđaju blagu stagnaciju, promet kao lani ili tek blagi porast (iz Njemačke, Austrije, Italije, Slovenije, Češke, Mađarske, Poljske…).

Među trendovima koje su uočile agenije za 2005. izdvaja se bolja prodaja aranžmana s hotelskim i privatnim smještajem koje nude i dodatne sadržaje, više se traže kraći odmori/putovanja u trajanju 3, 5 i 10 dana s dolascima i odlascima tijekom tjedna, a ne samo vikendom. Sve više se traže kuće i privatni smješta u blizini obale te mali i obiteljski hoteli.

Dodaju i da je unatoč sadašnjim analizama ipak još rano za cjelovite zaključke o tome kako će sezona izgledati budući turisti sve češće odmore i putovanja biraju u zadnji čas, vodeći se pri tome ne samo čekanjem sniženja cijena nego i drugim faktorima, poput sigurnosti i blizine.

Zanimanja za Hrvatskom ima, no upozoravaju na razdoblje poslije Uskrsa do sredine svibnja, pa i na lipanj, kada bi se mogle dogoditi "rupe", što bi se moglo već sada izbjeći davanjem određenih popusta za to razdoblje.

Iz UHPA-e ističu i potrebu poticanja organizirane i standardizirane prodaje privatnog smještaja kao i da se poticajnim mjerama treba "natjerati" turističke zajednice, mjesna poglavarstva i privatne iznajmljivače da sadržaje i događanja koja nude u srpnju i kolovozu protegnu i na još nekoliko mjeseci u godini.

To je nužno posebno zbog gostiju s tržišta koja se u Hrvatsku vraćaju tek u zadnje dvije godine ili koja prije rata nisu bilo toliko zastupljena (Francuska, Velika Britanija, Skandinavija, SAD, Španjolska, Japan), a iz kojih turisti Hrvatsku posjećuju više u pred i posezoni.

(Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙