FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

U hrvatskom turizmu 2005. ulaganja oko 290 milijuna eura

ZAGREB, 21. siječnja 2005. (Hina) - U hrvatskom će se turizmu ovegodine, kroz investicije u objekte i sadržaje za sezonu, uložiti oko250 miljuna eura u hotele i hotelska naselja te gotovo 40 milijunaeura u kampove i odmarališta, što je otprilike na prošlogodišnjojrazini, procjene su turističkog resora Ministarstva mora, turizma,prometa i razvitka.
ZAGREB, 21. siječnja 2005. (Hina) - U hrvatskom će se turizmu ove godine, kroz investicije u objekte i sadržaje za sezonu, uložiti oko 250 miljuna eura u hotele i hotelska naselja te gotovo 40 milijuna eura u kampove i odmarališta, što je otprilike na prošlogodišnjoj razini, procjene su turističkog resora Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka.

Do takvih se procjena, kako ističe državni tajnik za turizam Zdenko Mičić, došlo temeljem analiza i kontakata sa strukovnim udrugama i turističkim tvrtkama.

Iako su za sada procjenjena ulaganja na prošlogodišnjoj razini Mičić napominje da bi se ona mogla i povećati, budući je Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) prošloga tjedna predstavila i pokrenula novu turističku kreditnu liniju za pripremu sezone 2005.

Tom se linijom, s povoljnijim kamatnim stopama nego prije, ove godine hotelske i druge turističke tvrtke posebno motiviraju za ulaganje u obrtna sredstva odnosno nabavu svih potrebnih roba za kvalitetno pružanje usluga turistima (hrane, pića, sitnog inventara i slično) od domaćih proizvođača.

Ministarstvo stoga, kaže Mičić, pozdravlja taj program HBOR-a za kojega drže da je pravi put suradnje hrvatskog bankarskog i turističkog sektora, kao i da će naići na dobar odaziv među hotelskim i turističkim tvrtkama.

Pritom posebno pohvaljuju što se radi o programu koji potiče prodaju i nabavu hrvatskih proizvoda, jer se uspješnost turističke zemlje ne mjeri samo brojem turističkih noćenja i posjeta nego i prepoznatljivošću turističkog proizvoda u obliku autohtone gastronomije, domaćih materijala i proizvoda.

Mičić ističe da je resorno ministarstvo i do sada u okviru svoga djelovanja poticalo banke na davanje povoljnijih kreditnih uvjeta hrvatskim turističkim tvrtkama u svim segmentima, od sredstava za investicijska ulaganja do onih potrebnih za pripremu sezone i obrtna sredstva. To će, kaže, činiti i ubuduće.

Novi program HBOR-a je, dodaje, i na tragu projekta "Hrvatski proizvod za hrvatski turizam", kojega je prošle godine na prijedlog resornog ministarstva prihvatila hrvatska Vlada s osnovnim ciljem povećanja udjela prodane domaće komponente u ukupno ostvarenom prihodu kroz hrvatski turizam.

U prvoj fazi tog projekta, kojeg će Ministarstvo raditi u suradnji sa Hrvatskom gospodarskom komorom (HGK), cilj je definirati ukupne potrebe i mogućnosti turističko-ugostiteljskog sektora za domaćim proizvodima.

To će pak biti početna platforma za definiranje mogućnosti hrvatskog gospodarstva i razvijanje sustava tržišnog poticanja domaće proizvodnje za potrebe turizma.

Mičić dodaje da su trenutno u fazi završnih priprema za raspisivanje natječaja za izradu tog projekta te da će po odabiru nositelja projekta predstaviti rezultate.

To će, kako procjenjuju u Ministarstvu, biti negdje do kraja godine.

(Hina) xtam yds

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙