Tijekom 2004. godine u Hrvatskoj je prodano 69.598 novih osobnih vozila, što je za 7,16 posto manje nego 2003. kada ih je prodano 74.969 i za 1,81 posto manje nego 2002. kada ih je prodano 70.884, pokazuju podaci specijalizirane istraživačke agencije Promocija plus.
Usporedbe radi u Sloveniji, koja ima nešto manje od dva milijuna stanovnika, prošle je godine prvi put registrirano 63,7 tisuća novih osobnih automobila, što je 4,4 posto više nego prethodne godine.
Za razliku od novih vozila, kupovina rabljenih vozila u Hrvatskoj nije u padu: u prvih devet mjeseci 2004. prodano ih je 23.899, što je za 10,86 posto više nego u istom razdoblju 2003.
Član Uprave Auto Zubaka, jednog od najvećih hrvatskih auto dealera i servisera, Raimund Wagner, tvrdi da pad prodaje novih automobila nije posljedica smanjene potražnje. Pritom napominje da je prodaja na hrvatskom tržištu bilježila uzlazni trend do srpnja, a da je nakon toga opala zbog povećanih trošarina na kupnju automobila koje su tada stupile na snagu.
Po njegovim riječima, promjene u regulativi uvijek usporavaju prodaju, pa su tako do sedmog mjeseca prošle godine svi uvoznici pokušavali uvesti i prodati što veći broj automobila, a da je nakon toga prodaja bila otežana.
Po procjeni Wagnera, između 40 i 50 posto novih automobila u Hrvatskoj kupuje se na kredit, oko 30 posto otplatom na leasing, a ostatak se kupuje gotovinom. Pritom se poduzeća sve više odlučuju na leasing zbog pogodnosti koje im donosi taj način financiranja.
Za 2005. očekuje prodaju na razini 2004., odnosno oko 70 tisuća automobila, pri čemu će primat i dalje imati automobili niže klase, a blago povećanje očekuje u visokoj klasi vozila koje bi po njegovim predviđanjima mogla dosegnuti između 5 i 6 posto tržišnog udjela.
Najveći tržišni udjel u prodaji novih automobila u Hrvatskoj od 14,8 posto u 2004. godini imala su Opelova vozila kojih je prodano 10.301.
Slijedi Renault sa 13,13 postotnim tržišnim udjelom i 9.141 prodanim automobilom te Volkswagen sa 10,33 postotnim udjelom odnosno 7.191 prodanim automobilom.
Peugeot, Citroën, Fiat i Škoda sljedeće su najpopularnije marke automobila u Hrvatskoj.
Najprodavaniji model tijekom 2004. bile Opel Corsa koje je prodano 4.800 komada, što je bilo dovoljno za 6,9 posto tržišnog udjela među modelima.
Sa 4.218 prodanih primjeraka slijedi Renault Clio koji je zauzeo 6,06 posto tržišnog udjela, a na trećem mjestu je Opel Astra (3857 komada, tržišni udjel od 5,54 posto).
Fiat Punto, Wolkswagen Golf, Škoda Fabia, Peugeot 206, Volkswagen Polo i Citroën C3 ostali su modeli koji premašuju 3 posto tržišnog udjela.
(Hina) xduk yds