FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Proizvođači automobila u EU suočavaju se s poskupljenjem sirovina

PARIZ, 7. siječnja 2005. (Hina/AFP) - Vodeći europski proizvođačiautomobila suočavaju se u novoj godini sa smanjenjem profitnih marginabudući da svi pokazatelji upućuju na zaključak da će nagli porastcijena sirovina nadmašiti sva poskupljenja koja uspiju progurati.
PARIZ, 7. siječnja 2005. (Hina/AFP) - Vodeći europski proizvođači automobila suočavaju se u novoj godini sa smanjenjem profitnih margina budući da svi pokazatelji upućuju na zaključak da će nagli porast cijena sirovina nadmašiti sva poskupljenja koja uspiju progurati.

Čini se da najbolju poziciju uoči početka nepovoljnog razdoblja imaju proizvođači luksuznih automobila, koji redovito izbacuju na tržište nove modele, poput njemačkog BMW-a, dok će se zarade na tržištu jeftinijih automobila za proizvođače Volkswagena, Forda i GM Europe naći pod velikim pritiskom.

"Nema sumnje da će se ove godine automobilska industrija suočiti s većim troškovima za sirovine", naglašava jedan londonski analitičar sektora proizvodnje automobila.

Budući da je manevarski prostor koji bi proizvođačima omogućio prebacivanje tih troškova na leđa kupaca ograničen snažnom konkurencijom na tržištu, margine će se sigurno naći pod pritiskom, dodaje on. "Zato će prva polovina godine biti teška. Mislimo da neće biti velikog porasta volumena", zaključuje londonski analitičar.

I tvrtke priznaju da je na pomolu teška godina pa je izvršni direktor VW-a Bernd Pischetsrieder u Los Angelesu priznao da će poskupljenje čelika ostaviti traga na radu njegovu kompanije. I analitičar Citigroup Smith Barney John Lawson smatra da će proizvođači osjetiti najveći pritisak upravo kod čelika budući da je od tog materijala načinjeno oko 60 posto automobila.

Analitičar automobilske industrije u Commerzbank Adam Collins izračunao je da će utjecaj viših cijena sirovina iznositi 250 eura po automobilu u razdoblju od dvije godine, pri čemu će se na čelik odnositi više od polovine te svota.

Analitičar BNP Paribas Bruno Lapierre vjeruje da će zbog skupljih sirovina proizvođači "biti prisiljeni podići prosječnu cijenu vozila za 1,5 posto u 2005.".

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙