U prošlom je mjesecu u SAD-u tako prodan 1,1 milijun novih automobila, što je četiri posto manje nego u istom razdoblju lani, izvijestila je jučer u mjesečnom izvješću Autodata.
Proizvođači i analitičari uglavnom su očekivali takav rezultat budući da je prodaja na Dan rada uključena u izvješće za kolovoz.
"Očekivalo se da će rujan biti donekle (statistički) izazovan mjesec, budući da je prodaja na Dan rada ove godine uključena u izvješće za kolovoz a imali smo i dva radna dana manje", ističe izvršni direktor Toyote Bill Fay.
"I dalje smo optimistični u pogledu četvrtog tromjesečja jer industrija bilježi pozitivan trend. Očekujemo također da će zatvaranje vladinih službi kratko trajati i da će tek minimalno utjecati na industriju", ističe Fey.
U 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem rujna prodano je 15,3 milijuna novih automobila, najmanje od travnja. U 12-mjesečnom razdoblju zaključno s krajem kolovoza prodano ih je 16,1 milijun.
Među vodećim proizvođačima povećanje prodaje zabilježili su samo Ford Motor, za šest posto, i Chrysler Group, za jedan posto, izvijestila je AutoData.
Najveći su gubitnici pak bili Hyundai, General Motors i Honda, s dvoznamenkastim padom prodaje, za 14, 11 odnosno 10 posto. Nešto blaži pad zabilježili su Toyota (za četiri posto), Nissan i Volkswagen (po šest posto).