Pokazuje to najnovije globalno istraživanje Google Consumer Barometar koje su na današnjoj konferenciji za medije predstavili iz regionalne tvrtke Google Adriatic istaknuvši da su u to istraživanje prvi put među 26 zemalja svijeta uključene i Hrvatska, Slovenija te Srbija kako bi se dobio uvid u ponašanje i navike njihovih potrošača pri informiranju, odlučivanju i kupovini online i offline putem (fizički odlazak i kupovina na prodajnim mjestima).
Istraživanjem je u Hrvatskoj obuhvaćeno oko 2.600 internet korisnika koji se online informiraju i kupuju proizvode iz 36 različitih kategorija proizvoda iz sedam sektora (maloprodaja, tehnologija, namirnice i zdravstveni proizvodi, automobilska industrija, mediji i zabava, putovanja te financije i nekretnine).
Menadžer tvrtke Google Adriatic Darko Dujić naglasio je da se hrvatski ispitanici ovisno o kategoriji proizvoda različito ponašaju u informiranju i kupovini, pa tako, za razliku od turizma, ponudu maloprodaje općenito online istražuje 68 posto, ali samo ih 12 posto tako i kupuje.
Osim putovanja relativno visok postotak online kupnje kod 27 posto ispitanika imaju potrošačka elektronika i mobiteli.
Po ocjeni direktora Google Adriatic Joška Mrndže, ima još dosta potencijala za razvoj online kupnje odnosno prodaje čemu bi pogodovalo i postavljanje prodajnih 'web shopova' na već otvorenim internet stranicama koje ima oko 90 posto hrvatskih tvrtki.
Po kategorijama proizvoda u zadnjih 12 mjeseci u Hrvatskoj se na internetu najviše istražuje ponudu knjiga i kućanskih aparata (81 posto), sportsku opremu i pokućstvo/namještaj (po 78 posto), a iz tih je kategorija osim namještaja bilo i najviše online kupnje. Najviše korištena tražilica u sve tri zemlje, kod više od 90 posto ispitanika, je Google.