Neusklađenost bi mogla potaknuti eskalaciju trgovinskih ratova, upozorio je generalni direktor Međunarodne udruge za zračni prijevoz (IATA) Tony Tyler na jučerašnjem sastanku.
Izrazio je optimizam da će države članice IATA–a u konačnici izaći sa zajedničkim planom.
"Mislimo da bi globalna obvezujuća shema za smanjenje stakleničkih plinova u konačnici bila najjednostavnije i najlakše rješenje kada je u pitanju provedba", rekao je.
"Imamo sedam godina da to učinimo", dodao je. "To je moguće postići".
Ako pak zemlje članice IATA-e ne uspiju postići konsenzus o globalnom zrakoplovnom porezu za ispuštanje stakleničkih plinova, upozorio je da „bismo mogli svjedočiti eksploziji regionalnih shema poreza, pristojbi, različitih oblika globi za industriju".
"To bi moglo dovesti do preklapanja, umnožavanja, mjestimično i proturječnih shema prema kojima bismo mogli dva puta plaćati za istu emisiju."
Nekoliko zemalja već je odustalo od globalne sheme za zrakoplovne kompanije, uključujući SAD i Indiju.
Suočena sa žestokim kritikama, Europska je unija koncem prošle godine suspendirala shemu trgovanja emisijama (ETS) za interkontinentalne letove u 2013., uz obrazloženje da želi svim sudionicima dati više vremena za postizanje globalnog sporazuma.
Prema europskoj su shemi zrakoplovne kompanije koje lete kroz zračni prostor EU-a bile obvezne kupovati dozvole za zagađenje za 15 posto emisije ugljičnog dioksida za cijeli let.
Neimenovani europski izvor rekao je ovog mjeseca da je EU spreman na kompromis u pitanju ETS-a ako protivnici na čelu sa Sjedinjenim Državama i Kinom uvedu sličan porez do 2016.