Najavivši da će ove jeseni ići izmjene i dopune zakona o pružanju usluga u turizmu, koje će biti korak naprijed, ministar je kazao i da će se iduće godine slijedom novog operativnog marketing plana hrvatskog turizma promjene vidjeti i u turističkoj promociji.
Predsjednik UHPA-e i predsjednik Europskog udruženja nacionalnih udruga putničkih agencija (ECTAA) Boris Žgomba istaknuo je da od ulaska Hrvatske u EU očekuje pozitivne efekte za hrvatski turizam, pa i agencije. Otvaranjem granica olakšat će se protok ljudi, a i kroz investicijski dio bit će koristi slijedom EU fondova. Agencije su spremne, svoje su poslovanje već prilagodile standardima EU-a i tu neće biti 'potresa'.
No, napominje, moglo bi doći do povećanja cijena za Hrvatsku u zemljama EU budući strani touroperatori s dosadašnje nulte stope PDV-a (jer je Hrvatska bila izvan EU-a) ulaze u stopu oporezivanja marže koja postoji u njihovim zemljama i kreće se od 6 do 15 pa i do 20 posto. Ako neće poskupjeti smanjit će im se prihod i dobit, ali Žgomba ističe da će se to tek vidjeti ne možda toliko iduće koliko u godinama iza toga.
Nakon ove zadovoljavajuće sezone za agencije, u kojima je porast organiziranog prometa po nekim podacima i viši od ukupnog porasta turizma, Žgomba za iduću godinu očekuje da će biti normalna poslovna godina, ali Hrvatska mora hitno 'srediti' vizni režim i druge ozbiljne probleme.
Direktor UHPA-e Željko Trezner istaknuo je da je udruga od početka ove godine na razne izvore financiranja iz EU, među kojima su i fondovi, aplicirala projekte u vrijednosti od oko milijun eura, a ostvarili su i potpisali ugovore vrijedne oko pola milijuna eura. Od toga se oko 260 tisuća eura odnosi na izravno financiranje od Europske komisije, a ostalo od partnera i drugih izvora, i to posebno za projekte edukacije i turističke inovacije.
Trezner najavljuje i da bi Hrvatska mogla biti jedna od tri tzv. pilot destinacija u okviru projekta Europske komisije "Tourism Link" za razvoj ICT-a u turizmu odnosno za podršku mikro i makro poduzetnicima u informacijskom umrežavanju. Projekt je vrijedan oko dva milijuna eura, a u njemu UHPA aktivno sudjeluje kao članica Europskog udruženja nacionalnih udruga putničkih agencija. U projektu još sudjeluje i međunarodno udruženje hotelijera HOTREC.