Mala trgovina u Hrvatskoj izložena je problemima pada potrošnje, otežanog financiranja, povećanja troškova poslovanja, prilagodbe standardima EU i nelojalne konkurencije, a mali su trgovci u Hrvatskoj, ali i zemljama EU, suočeni s konkurencijom velikih trgovačkih lanaca, upozoreno je na skupu s kojeg je također poručeno kako su mali trgovci u Hrvatskoj, ali i zemljama EU, suočeni s konkurencijom velikih trgovačkih lanaca, upozoreno je na skupu.
Predsjednik Ceha trgovine HOK-a Boris Vukelić istaknuo je kako se udio male trgovine u odnosu na veliku trgovinu smanjuje, a takav trend se može zaustaviti, ako država osigura poticajne mjere.
Vukelić je kazao kako se Ceh trgovine zalaže da se mjerama gospodarske politike potiče obrtnička trgovina u manje razvijenim i slabo naseljenim područjima.
Naime, od 6.700 naselja u Hrvatskoj njih 4.000 nema nikakvu trgovinu, rekao je Vukelić dodajući kako je mala trgovina naš apsolutni turistički adut, a prednost je i njezina oslonjenost na domaću proizvodnju.
Podsjetio je na inicijative Ceha da se preko HBOR-a i HAMAG-a omogući investiranje u trgovačke objekte za opstanak i povećanje konkurentnosti te da se smanji stopa PDV-a na prehrambene proizvode na razinu zemalja u okruženju.
Nijedna djelatnost u Hrvatskoj nije pošteđena recesije, pa tako ni trgovina u kojoj je zaposleno 260 tisuća ljudi, ili ukupno 17 posto zaposlenih u Hrvatskoj, kazao je ravnatelj Uprave za obrt Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva Ivan Zvonimir Galić.
Od srpnja 2010. zabilježen je rast potrošnje te postoje naznake izlaska iz krize, kazao je te poručio da mali trgovci mogu opstati kroz udruživanje i jačanje konkurentnosti.
Izvršni potpredsjednik za maloprodaju Agrokora Ante Todorić kaže da će zbog prevelike konkurencije biti potrebno konsolidirati domaću trgovinu.
Na savjetovanju su iznesena i iskustva njemačkih malih trgovaca te je rečeno kako je u Njemačkoj u trendu koncentracija velikih trgovačkih lanaca u središtu grada, što ne ide u prilog malim trgovinama. Stoga je uloga države da na lokalnoj razini u planove razvoja uključi male trgovine kao sastavni dio ponude u gradskim središtima.