Ministarstvo zaštite okoliša odaziv građana ocijenilo je sjajnim. Tako je samo u Varaždinu i to na jednoj lokaciji do 14 sati prikupljeno je 11.500 boca (limenki, PET ambalaže).
Građani mogu predati nepovratne boce, PET ambalažu i limenke veće od dva decilitra, a 21 komunalna tvrtka i ovlašteni skupljači vraćaju im 50 lipa po komadu.
Sjajan odaziv građana zabilježen je i u Osijeku, Zadru, Bjelovaru, Splitu i u drugim gradovima.
U Zadru je do 12 sati prikupljeno 5.000 komada ambalaže, a u Daruvaru i Bjelovaru do 14 sati po 1.000 komada.
Prva trgovina koja je počela prikupljati ambalažni otpad i u kojoj je u ponedjeljak ujutro svečano pušten u pogon aparat za prikupljanje ambalaže - splitski Tommy, do 14 sati prikupila je 1.200 boca (limenki, PET ambalaže).
Splićani su donosili ambalažu i na odlagalište komunalnog otpada Karepovac.
U Zagrebu se ambalaža prikupljala u reciklažnom dvorištu Unija papira i prikupljeno je oko 2.000 boca (PET ambalaža i limenki). Ovih dana u Zagrebu će i drugo reciklažno dvorište Unija papira početi prikupljati tu ambalažu.
Fond je do sada sklopio ugovor s 119 komunalnih poduzeća od kojih su 21 spremni za prihvat ambalaže, a do 15. siječnja trebali bi biti i ostali.
Do 16. ožujka 2006. ambalažni otpad prikupljat će komunalne tvrtke, a nakon toga taj bi posao trebale preuzeti trgovine. U prijelaznom razdoblju trgovine će od građana zaprimiti do 10 komada ambalaže.
Fond je do sada sklopio ugovore s 18 trgovina diljem Hrvatske, a svakodnevno stižu i novi. Također je nabavio i 20 promotivnih aparata za skupljanje ambalažnog otpada, a prvi je dobila splitska trgovina Tommy.
PROIZVODI POSKUPLJUJU, PROIZVOĐAČI KRIVE PRAVILNIK
Coca - Cola Beverages Hrvatska povećala je cijene svojih proizvoda, a o povećanju cijena iz istih razloga izvijestili su i iz Jamnice. Iz Lure su najavili da će uskoro poskupiti i njihovi proizvodi.
Iz Coca - Cole Beverages Hrvatska (CCBH) izvijestili su u ponedjeljak poslije podne kako su zbog primjene Pravilnika o ambalaži i ambalažnom otpadu cijena njihovih proizvoda povećane u rasponu od 3 do 24 posto plus PDV.
Jamnica je pak povisila cijene svojih proizvoda u nepovratnoj ambalaži u prosjeku za 20 posto, dok iz Lure najavili kako će uskoro doći do rasta cijena, koji će se, zavisno od proizvoda, kretati u prosjeku oko 12 do 15 posto.
Tako će svježe mlijeko u pet ambalaži poskupjeti za 15 posto odnosno 60 lipa po boci, dok će ostali fermentirani proizvodi pakirani u pet ambalažu poskupjeti za 12 do 15 posto, odnosno 60 do 70 lipa po proizvodu.
U Coca - Coli Beverages Hrvatska istaknuli su da su, kao i ostali proizvođači, bili prisiljeni podići cijene svojih proizvoda isključivo zbog primjene Pravilnika o ambalaži i ambalažnom otpadu.
Pravilnik propisuje četiri naknade koje izravno utječu na povećanje cijena. Na tu cijenu, budući da nema nikakvog pisanog dokumenta od Ministarstva financija - Porezne uprave, proizvođači su dužni zaračunati i PDV, tvrde iz te tvrtke.
MLADINEO: POZADINA POSKUPLJENJA JE EKSTRAPROFIT
Direktor Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost Vinko Mladineo rekao je u ponedjeljak u Splitu da su prosvjed Hrvatske udruge poslodavaca protiv Pravilnika te njihova najava poskupljenja pića isključivo utemeljeni na ekstraprofitu proizvođača.
"Po našoj ocjeni može se tumačiti da je riječ o ekstraprofitu", kazao je Mladineo potkrijepivši to usporedbom cijena Coca Cole u Hrvatskoj i Njemačkoj, gdje je to piće jeftinije premda je naknada za povrat, u protuvrijednosti, veća, odnosno iznosi kunu i pol, a u Hrvatskoj 50 lipa.