Istaknuto je to, između ostaloga, danas u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK) na seminaru "Kako poboljšati turistički proizvod", kojega je u suradnji s britanskim Veleposlanstvom i Trgovinskom komorom iz Edinburgha organizirala nedavno osnovana Zajednica kulturnog turizma HGK.
Iako takvih želja i ideja ima u turističkim i kulturnim institucijama i tvrtkama za njihovo oživotvorenje potrebno ih je pretvoriti u konkretne programe i projekte, jasnije ih artikulirati prema lokalnim i državnim vlastima te međunarodnim institucijama i fondovima s ciljem dobivanja stručne i financijske potpore, rečeno je.
Na seminaru, koji je okupio više od stotinu hrvatskih turističkih i kulturnih djelatnika, najviše je bilo riječi o kulturnom turizmu, koji se kao oblik turističke ponude u Hrvatskoj tek počinje razvijati. To je voditelj britansko-škotskog izaslanstva Wavell Magor ocijenio prednošću, jer Hrvatska može učiti na greškama drugih zemalja. Dodao je da u kreiranju i promociji turističkih proizvoda Hrvatskoj mogu pomoći i međunarodni stručnjaci/konzultanti, koji iako skupi nisu nedostižni, budući se hrvatskim približavanjem Europskoj uniji stiže i do EU fondova koji financiraju takve projekte.
Član Uprave Zaklade za očuvanje dvoraca Škotske i više europskih konzervatorskih udruženja Kenneth Ferguson kazao je da Hrvatska ima dosta područja i objekata koji se mogu pretvoriti u, kako kaže, čudesne turističke proizvode, poput dvoraca, tvrđava i drugih višestoljetnih zgrada u unutrašnjosti zemlje, zagrebačkog Gornjeg grada i drugog.
U svemu je, kaže, ipak najvažnija suradnja kulture i turizma, koji moraju biti pokretači i nositelji cijelog posla te odrediti prioritete u tom razvoju.
Sudionike seminara pozdravio je i predsjednik HGK Nadan Vidošević istaknuvši potencijal pet hrvatskih lokacija pod zaštitom UNESCO-a za razvoj kulturnog turizma.
Britansko-škotsko izaslanstvo u Hrvatskoj će boraviti do 3. prosinca, a uz Zagreb posjetit će i Split.
(Hina) xtam yds