Pogođene napadima na Svjetski trgovinski centar, ratovima u Afganistanu i Iraku, epidemijom SARS-a i sada snažnim rastom cijena nafte, zrakoplovne kompanije koje su u zadnje tri godine zabilježile akumulirane gubitke od 34 milijarde dolara, i u 2004. idu u smjeru gubitaka, koji se procjenjuju na pet milijardi.
Ali, očekivano povećanje broja putnika za pet do šest posto u idućoj godini te vjerojatno niže cijene nafte daju toj industriji tračak nade, ističu u IATA-i. Glavni ekonomist tog udruženja Brian Pearce kazao je da bi usporeni globalni gospodarski rast, kako Kina pokušava zaustaviti investicijski bum, a nestaju i poticaji od američkih poreznih rasterećenja, mogao ohladiti cijene nafte.
Ako cijene nafte u 2005. padnu u prosjeku na 35 dolara s trenutnih neznatno ispod 50 dolara po barelu, zrakoplovne kompanije mogle bi ostvariti neto profit od 1,16 milijardi dolara, prvi nakon 2000. kada je akumulirana zarada iznosila 3,7 milijardi dolara.
"Iduće godine, ako se cijene nafte spuste na 35 dolara, nadamo se malom profitu", izjavio je Pearce. "No, to ovisi o nafti. Imat ćemo ponovno značajne gubitke ako cijena ostane na 50 dolara za barel".