Te su čestitke, između ostalih, u sklopu međunarodnog dana na "Danima hrvatskog turizma", uputili glavni tajnik Europske komisije Svjetske turističke organizacije (WTO) Luigi Cabrini te potpredsjednica Odjela za korporativni razvoj Svjetskog turističkog vijeća (WTTC) Ufi Ibrahim govoreći na stručnom skupu "Hrvatska u svjetskom turističkom okruženju".
Cabrini je istaknuo da se hrvatski turizam iz godine u godinu poboljšava, a da je ovogodišnji porast dolazaka od 6 posto veliki uspjeh u situaciji kada mnoge vodeće europske turističke zemlje bilježe tek blage poraste ili čak i minuse.
Hrvatska je uspjela zadržati svoj udjel u ukupnom turizmu južne Europe od 6 posto, a posebno je značajno, kaže, što je po turistu ove godine uspjela zaraditi prosječnih 761 eura, što je za oko 100 eura više nego u drugim zemljama tog dijela Europe.
Ufi Ibrahim iz WTTC-a, čiji izračun Turističke satelitske bilance (TSA) o ukupnim direktnim i indirektnim učincima turizma na ukupno gospodarstvo od 2002. provodi i Hrvatska, kazala je da Hrvatska u zadnje dvije godine uspijeva prosječno godišnje za 13 posto povećati udjel turizma u ukupnom BDP-u,
Važno je, kaže, i što je, po procjenama WTTC-a, u odnosu na lani ove godine za 3,3 posto porastao i broj zaposlenih u turizmu i pratećim uslužnim djelatnostima, na oko 317 tisuća, što bi bilo oko 29 posto ukupne zaposlenosti.
Hrvatskoj je Vladi poručila da turizam postavi kao stratešku djelatnost jer su njegovi sve bolji učinci značajni ne samo za turističku nego i mnoge druge djelatnosti.
Predstavnik Njemačkog udruženja putničkih agencija-DRV Hrvoje Rončević upozorio je pak da su hrvatske cijene na njemačkom tržištu, koje je i dalje u krizi, previsoke, što je i razlog ovogodišnjeg tek blagog porasta broja njemačkih posjetitelja. Po njegovoj je ocjeni potrebno više poraditi na kvaliteti usluga i ravnoteži odnosa cijena i ponude, kao i na kompetentnosti hrvatskih turističkih managera.
Sličnog je mišljenja i direktor ID Riva Toursa iz Muenchena Selimir Ognjenović koji je ove godine u Hrvatsku doveo 70 tisuća gostiju, slično kao lani. Ovogodišnje rezultate na njemačkom tržištu smatra odličnim s obzirom na loš početak sezone, ali dodaje da su kvaliteta i gostoljubivost jedino čime se Hrvatska može boriti sa konkurentima na Mediteranu.