FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Vruća jesen za europsku automobilsku industriju

FRANKFURT, 25. listopada 2004. (Hina) - Nakon prošlotjednih štrajkova uOpelu i prijetnje štrajkom u Volskwagen-u (VW) većina proizvođača uautomobilskoj industriji suočava se s teškim razdobljem, piše njemački Handelsblatt.
FRANKFURT, 25. listopada 2004. (Hina) - Nakon prošlotjednih štrajkova u Opelu i prijetnje štrajkom u Volskwagen-u (VW) većina proizvođača u automobilskoj industriji suočava se s teškim razdobljem, piše njemački Handelsblatt.

Analitičari banke Morgan Stanley očekuju da zbog slabog poslovanja u Sjevernoj Americi i Europi prodaja vozila u trećem tromjesečju više neće rasti, već da će se čak malo smanjiti. VW je već smanjio očekivanja o operativnoj dobiti za cijelu godinu s 2,5 milijardi na 1,9 milijardi eura, a u Morgan Stanley-u prognoziraju da će ona iznositi samo 1,8 milijardi eura.

Po procjeni stručnjaka, Fiat Auto će u proteklom tromjesečju ponovno zabilježiti operativne gubitke, a Mercedes će objaviti smanjenje dobiti. I francuski proizvođači Renault i Peugeot/Citroen vjerojatno će ovog tjedna objaviti slabe rezultate o prodaji.

Uspiju li veliki proizvođači Opel i VW nadjačati sindikate i radničko vijeće, i njihovi konkurenti će svoje zaposlenike podvrgnuti pritisku kako bi izborili određene ustupke. Jaguar i Fiat već su najavili mjere restrukturiranja.

Britanski premijer Tony Blair, pak, zahtijeva od Forda kao matične tvrtke Jaguara jamstvo da neće preseliti pogone u inozemstvo, nakon što je američki koncern najavio zatvaranje jedne od ukupno tri Jaguarove tvornice.

Sve veći problemi s dobiti prisiljavaju europske proizvođače na štednju. Tako veliki proizvođači poput Opela, VW-a i Fiata, ali i oni francuskih Renaulta i Peugeota/Citroena osjećaju na svojoj dobiti posljedice nastavljene slabe potražnje.

"Branša je i dalje pod pritiskom", tumače analitičari banke BHF. "Prodaja se smanjuje, a intenzivna konkurencija u cijenama smanjuje marže", objašnjavaju analitičari Credit Suisse First Boston položaj proizvođača automobila.

Kriza u Opelu jasno ukazuje na izvor problema s kojim se suočavaju europski proizvođači: višak kapaciteta mjeri se danas već dvoznamenkastim postotcima - nedavno je procijenjeno da samo kod VW-a iznosi oko petine kapaciteta, navodi Handelsblatt

VEZANE OBJAVE

An unhandled error has occurred. Reload 🗙