Međutim, tijekom dana najpospaniji za volanom su sredovječni radnici koji voze na odmor. Istraživači iz Švedske, Njemačke, Francuske i Velike Britanije proveli su odvojena istraživanja u nadi da će bolje razumijeti problem vozača koji padaju u san tijekom vožnje, a sve kako bi se izbjegla opasnost koju oni predstavljaju na cestama.
Na kongresu Europskog društva za istraživanja sna i spavanja objavljeni su rezultati istraživanja obavljenih u simulatorima vožnje i u realnim uvjetima, kad je mjeren umor vozača na odmorištima uz ceste.
Istraživački tim centra CNRS-CEPA iz Strasbourga utvrdio je istraživanjem na simulatorima da su mladići između 22 i 28 godina skloniji padanju u san za volanom u vremenu od 1 do 4 sata u jutro, nego što su to bili ispitanici u dobi od 40-60 godina.
"Količina potrebnog sna i način na koji se pada u san potpuno su drugačiji kod mladih i kod starijih osoba", rekao je jedan istraživač. "Mladi misle da će bolje podnijeti duže putovanje, ali u stvari oni predstavljaju veću opasnost od starijih vozača", dodao je on.
U britanskom istraživanju utvrđeno je da su u razdoblju od 2 do 4 sata ujutro vozači kamiona također podložni padanju u san. Stručnjaci za istraživanje sna na sveučilištu Loughborough utvrdili su da je na uzorku od 482 prometne nesreće ukupno 23 posto izazvano zbog toga što je vozač zaspao.
Švedski znanstvenici su utvrdili na uzorku od 1,879 vozača u dobi 18-25 godina da se protiv sna koriste uglavnom neučinkovite metode. Pokazalo se da slušanje radijskog programa, otvaranje prozora tijekom vožnje, razgovor ili pjevanje uopće ne pomaže protiv pospanosti.
Korištenjem posebnog testa istraživači klinike iz Klingenmustera u Njemačkoj ispitivali su vozače koji su se zaustavljali na odmorištima i zaključili kako su najpospaniji vozači radnici koji su upravo krenuli na praznike. Oni su umorni od rada, pakiranja a na umor utječu i visoke temperature. Njihov "najpospaniji" ispitanik je prije ispunjavanja testa neprekidno vozio sedam sati.