Taj potez SAD-a, pred skorašnje predsjedničke izbore, ostvarenje je prijetnje američkog predsjednika Georga W. Busha da će iznijeti taj politički slučaj pred globalno trgovinsko tijelo. Kao odgovor na to, Europska komisija pokrenula je tužbu protiv američkih subvencija Boeingu.
Američki trgovinski predstavnik Robert Zoelick u svojoj je izjavi kazao da su Sjedinjene Države pokušavale uvjeriti Europu da prekine s isplatom "nepoštenih subvencija" Airbusu, teških na milijarde dolara. "No, EU i Airbus, čini se, žele dobiti više vremena za isplatu subvencija za više zrakoplova. To nije pošteno, i protivno je pravilima međunarodne trgovine. Obzirom da se nismo mogli dogovoriti, SAD je odlučio postići rješenje putem prikladnih procedura multilateralnog trgovinskog sustava, iznijevši slučaj pred međunarodno tijelo za rješavanje sporova", kazao je on.
Zoelick je izjavio da su SAD tražile od Europljana da se slože s time da nijedna strana ne daje nove subvencije proizvođačima zrakoplova. "To je poštena ponuda", kazao je on. Dodao je kako su SAD i dalje zainteresirane za postizanje novoga sporazuma s Europom.
Washington je također odbacio transatlantski sporazum o subvencijama u zrakoplovnoj industriji iz 1992, koji je europskim zemljama dopuštao davanje zajmova u visini i do jedne trećine troškova razvijanja novog zrakoplova.
Europska komisija objavila je, pak, da je podnijela žalbu zbog golemih američkih subvencija Boeingu, za koje kaže da ozbiljno krše WTO sporazume. Europa optužuje američku vladu zbog davanja 23 milijardi dolara teških izravnih subvencija Boeingu od 1992. putem NASA-e, ministarstva obrane, ministarstva trgovine i drugih agencija.
"Ako je ovo put koji je izabrao SAD, mi prihvaćamo izazov, u najmanju ruku zato što je krajnje vrijeme da se okončaju goleme ilegalne američke subvencije Boeingu koje štete Airbusu, posebice one za Boeingov 7E7 program", izjavio je europski povjerenik za trgovinu Pascal Lamy, koji odlazi s ove dužnosti krajem mjeseca.
U Ženevi su dužnosnici WTO-a potvrdili da je SAD pokrenuo postupak za rješavanje sporova, tražeći službene konzultacije s Europskom unijom oko subvencija Airbusu. Dvije strane sada imaju 60 dana da započnu pregovore kako bi same pronašle rješenje, izjavio je glasnogovornik WTO-a. Ako ne postignu nagodbu, WTO će tada imenovati neovisno tijelo stručnjaka na zahtjev SAD-a kako bi ispitalo i presudilo o žalbi.