"Taj novi plan neće biti skup želja nego odraz realinih mogućnosti, a njegovi temelji bit će smjernice EU i strategija prometnog razvitka Hrvatske", rekao je Sanader.
Naglasio je kako je ove godine iz proračuna moralo biti izdvojeno 1,5 milijardi kuna za vraćanje kratkoročnih kredita Hrvatskih željeznica iz prošle godine.
Glavni cilj modernizacije jest ekonomski isplativa željeznica koja će se moći nositi s konkurencijom, ali i boriti za posao na tražištima Jugoistočne Europe.
Premijer Sanader najavio je da će Vlada poduprijeti obnovu infrastrukture na pan-europskim koridorima koji prolaze kroz Hrvatsku.
Naglasio je kako je dobivanjem statusa zemlje kandidata za ulazak u EU i Hrvatskim željeznicama pružena šansa da se natječu za korištenje sredstava iz pretpristupnih fondova EU-a.
Izrazivši nadu da će Europska komisija u iduća dva tjedna donijeti pretpristupnu strategiju za Hrvatsku, premijer Sanader rekao je da će resorno ministartvo prometa u suradnji s HŽ-om pripremiti projekte koji će konkurirati za sredstva iz tih fondova.
Ministar mora, turizma, prometa i razvitka Božidar Kalmeta dodao je kako Vlada i njegovo ministarstvo podržavaju modernizaciju HŽ-a, ali ne na nerealnim projektima i stvaranjem dugova.
Najavio je da će Uprava HŽ-a i Ministarstvo predložiti Vladi novi program prestrukturiranja i modernizacije HŽ-a s realnim investicijama.
Predsjednik Uprave HŽ-a Tomislav Josip Mlinarić izvijestio je da je HŽ u protekloj godini prevezao 36 milijuna putnika, što je blizu poslovnog rezultatu iz predratne 1990., ali da je istodobno prevezao samo jednu trećinu količine roba u odnosu na tu istu godinu.
Kao glavne zadaće u idućem razdoblju spomenuo je uvođenje korporativnog upravljanja u skladu s preporukama Europske komisije, razdvajanje infrastrukturne i prijevozne djelatnosti unutar HŽ-a te otklanjenje problema viška zaposlenih i nerentabilnih pruga.