Među muzejskim vozilima danas se tako prvi put moglo vidjeti devet parnih lokomotiva izgrađenih od 1899. do 1946., tri dizelske i jedna električna lokomotive te četiri vagona.
Pri obilasku vozila voditeljica muzeja Helena Bunijevac posebno je izdvojila nedavno obnovljenu električnu lokomotivu izgrađenu 1932., jedinu u fundusu muzeja, a koja je kao takva prva vozila na prugama početkom prošlog stoljeća.
Bunijevac je podsjetila i da je Muzej HŽ osnovan 1991., od kada je prikupljena znatna količina muzejske građe te obrađena u pet zanimljivih zbirki (Željeznička vozila, Izgradnja i održavanje pruga, Signalna i telekomunikacijska sredstva i uređaji, Elektrotehnička postrojenja i uređaji te Željezničke odore i druge isprave, oprema i pribor).
Najveću pažnju ipak, kaže, privlači zbirka željezničkih vozila, a posebno ona od 36 parnih lokomotiva iz 13 različitih serija, koje su postavljene po željezničkim kolodvorima širom Hrvatske.
Uz lokomotive i vagone zbirku čine i automobil marke Chevrolet koji je 1950-ih prerađen u pružno ophodno vozilo, a sva se vozila obnavljaju u Gredeljevim pogonima.
Zainteresirani za povijest željeznice sutra, 2. listopada, mogu posjetiti i sajam željezničarskih starina i hobista, kojeg HŽ u povodu svoga Dana (5. listopada) organizira na prostoru kod spomen-lokomotive na zagrebačkom Glavnom kolodvoru.
(Hina) xtam yds