Podržavljenje brodogradilišta predložili su predstavnici Hrvatske banke za obnovu i razvoj, a jednoglasno ga prihvatili svi članovi Odbora vjerovnika.
Stečajni upravitelj Škrlec kazao je za Hinu da je Odbor vjerovnika odlučio pristupiti izradi stečajnog plana koji bi predvidio prodaju doka 11 i manjeg pogona u Vranjicu, iznalaženje načina namirenja hipotekarnih vjerovnika brodogradilišta te, u sklopu stečajnog plana, prijenos vlasništva brodogradilišta na najvećeg vjerovnika - državu.
Škrlec je rekao da je brodogradilište Viktor Lenac nedavno zaprimilo dopis iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka u kojemu se navodi da pri provedbi stečaja treba uvažiti činjenicu da se sva imovina brodogradilišta u Martinšćici nalazi na pomorskom dobru te da zbog toga ne može biti prodana. Zaključci Odbora vjerovnika da se brodogradilište podržavi proizašli su i iz te činjenice, dodao je.
Uz to, na neobvezujući međunarodni natječaj za kupnju pogona brodogradilišta u Martinšćici i u Vranjicu do danas, tjedan dana prije zaključenja natječaja, nije prispjela niti jedna ponuda, dok je za dok 11 jedna turska kompanija ponudila 10 milijuna eura, rekao je Škrlec.
Odbor vjerovnika prihvatio je izvješće stečajnog upravitelja o financijskom stanju poduzeća. Škrlec je istaknuo da brodogradilište i nadalje ostvaruje gubitke te da poslovanje neće biti održivo jer nova proizvodnja stvara nove gubitke. Plan završetka stečaja potrebno je izraditi što prije da se ne bi ostvarivali veći, nenadoknadivi gubici te da bi brodogradilište nakon završetka stečaja moglo ponovno ugovarati veće poslove, smatra Škrlec.
Dodao je da su plaće za oko 550 radnika redovite te da plaće za rujan nisu upitne.
Povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u brodogradilištu Damir Bačinović kazao je u telefonskom razgovoru da taj sindikat posve podupire prenošenje vlasništva brodogradilišta na državu. Drži da je to najbolje i jedino rješenje za završetak stečaja te da će omogućiti zadržavanje radnih mjesta i nastavak poslovanja.
Brodogradilište Viktor Lenac u stečaju je od prosinca 2003. Najveći vjerovnik je država, putem Ministarstva financija i Hrvatske banke za obnovu i razvoj, koja je tom brodogradilištu odobrila više desetaka milijuna dolara državnih jamstava i zajmova. Među većim vjerovnicima su još International Finance Corporation (IFC), Njemačka razvojna banka (DEG) i nekoliko poslovnih banaka.