Pokazuju to rezultati istraživanja SPEM Komunikacijske skupine koje je provedeno paralelno u Hrvatskoj i Sloveniji početkom rujna. Anketirano je 150 hrvatskih menadžera iz tvrtki s više od 250 zaposlenih i isto toliko slovenskih iz tvrtki sa preko 200 zaposlenih.
Kod hrvatskih ispitanika, 45 posto ih smatra da će se uvjeti poslovanja poboljšati nakon ulaska Hrvatske u Europsku uniju, a 28 posto ih misli da će uvjeti biti jednaki kao i prije ulaska u EU. U skupini koja smatra da će ulaskom Hrvatske u EU uvjeti poslovanja njihovih kompanija biti jednaki, posebno se ističu mladi hrvatski menadžeri koji imaju do 30 godina.
Za razliku od hrvatskih menadžera, Slovenci su suzdržaniji. Njih 60 posto smatra da se uvjeti poslovanja nisu promijenili po ulasku Slovenije u EU, dok 22 posto anketiranih drži da je ulazak Slovenije u EU poboljšao uvjete za njihova poduzeća.
U odnosu na Sloveniju u kojoj 11 posto ispitanih menadžera smatra da su uvjeti poslovanja za njihova poduzeća nakon ulaska Slovenije u EU lošiji, 18 posto hrvatskih menadžera smatra da će uvjeti poslovanja za njihova poduzeća biti lošiji nakon ulaska Hrvatske u EU. U toj grupi ispitanika najzastupljeniji su hrvatski menadžeri stariji od 50 godina.
Da događanja u Bruxellesu utječu na njihove poslovne odluke, smatra 42 posto hrvatskih ispitanih menadžera. No, samo 10 posto anketiranih ima svoje predstavnike u Bruxellesu, a još 10 posto surađuje s agencijom ili pojedincima u Bruxellesu. Čak 80 posto ispitanika događanja u Bruxellesu prati putem medija.
Među hrvatskim poduzećima koja imaju svoje predstavnike u Bruxellesu posebno se ističu ona iz bankovnog, osiguravajućeg i financijskog sektora. Iz istog tog sektora, kao i iz sektora proizvodnje, prerade i obrade, menadžeri smatraju da odluke iz Bruxellesa utječu na njihovo poslovanje. Suprotno njima, menadžeri iz sektora trgovine, popravka motornih vozila i proizvoda široke potrošnje većinom, smatraju da odluke iz Bruxellesa ne utječu na njihovo poslovanje, pokazuju rezulatati istraživanja.
(Hina) xduk yds