Tržište M-plaćanja u Hrvatskoj sastoji se od usluga m-parking, m-ticketing i m-banking, a usluge SMSparking (plaćanje parkiranja putem mobitela) gotovo su udvostručene u odnosu na prošlu godinu. Riječ je o usluzi koju ima već 15 hrvatskih gradova.
U konzultantskoj kući Arthur D. Little procjenjuju da će domaće tržište mobilnog plaćanja imati rast od 60 do 80 posto u narednoj godini, što bi posebno potaknula usluga m-banking.
Rana uspostava usluga plaćanja putem mobilnog telefona (M-plaćanje) i intenzivni mobilni operateri na tržištu najvažniji su razlozi za uspjeh ove usluge u Hrvatskoj, koja je među vodećima na tržištu M-plaćanja u središnjoj i istočnoj Europi i mnogo naprednija od mnogih zapadnoeuropskih država, navodi se u izvješću kuće Arthur D. Little.
Prema studiji te tvrtke globalni svjetski prihodi od transakcija M-plaćanja povećat će se na 11,7 milijardi američkih dolara već 2005. godine, te na 37,1 milijardi dolara u 2008. Prošle godine, razina tih prihoda u svijetu iznosila je 3,2 milijarde dolara
U studiji se za Hrvatsku ističe da je ovo tržište jako potaknuto od strane mobilnih operatera. Jedan od razloga za uspjeh M-plaćanja u Hrvatskoj svakako je rano pokretanje inovativnih m-commerce aplikacija, kao što je bio slučaj sa uslugom m-parkinga još 2001. godine, naglašava Karim Taga, voditelj hrvatskog ureda tvrtke Arthur D. Little.
U toj tvrtki očekuju kako će hrvatsko tržište nastaviti pokretati mobilni operateri i u narednim godinama, no uz povećanu ulogu banaka i kreditnih kompanija.
Istraživanje je provedeno uz pomoć 100 dubinskih intervjua među vodećim industrijskim stručnjacima sa područja telekomunikacija, bankarstva i sl. u 32 zemlje svijeta.
Goleme razlike u razvoju segmenta M-plaćanja nastavit će se i dalje među pojednim tržištima ovisno o tržišnim specifičnostima, ključnim igračima i relevantnim regulatorima, smatraju analitičari tvrtke.
Posljednjih nekoliko godina globalni razvoj M-plaćanja kočili su slab ekonomski rast, visoka razina investicija potrebnih za razvoj platformi M-plaćanja i nedostatak tehnoloških standarda koji bi tu uslugu učinili raširenijom i dostupnijom.
M-plaćanje snažno je u Aziji, posebice u Singapuru i Južnoj Koreji, a očekuje se kako će se i dalje vrlo uspješno širiti tom regijom tijekom 2006. godine. Europa slijedi Aziju gotovo uz korak sa uspješnim uslugama M-plaćanja kao što je usluga m-parkinga koja već dulje vrijeme postoji u Austriji, Hrvatskoj i Norveškoj. Očekuje se stoga kako će M-plaćanje u toj regiji doživjeti značajan rast počevši od 2008. godine.
Južna Amerika i Sjedinjene Američke Države trenutačno su još nerazvijena tržišta, pa se očekuje kako će razvoj tržišta M-plaćanja u toj regiji ići sporijim korakom.